God morgon chefen!

Äntligen har mitt slit och överlägsna kompetens gett resultat. På fredag kommer dybban inte vara någon sketen ungdomsredaktör. Då har dybban avancerat till nyhetschef på Smålands-Tidningen.

Det ska bli mig ett sant nöje att sitta vid chefsdesken, lätta lite på slipsen, lägga upp fötterna och bara njuta av att höra personalen vänligt säga "God morgon chefen!" på väg in till kontoret. Det kan tyckas vara en enkel uppgift, men jag ansvarar faktiskt för tidningens alla 93 000 läsare här på det småländska Höglandet. Det ligger på mitt bord att de får sin morgontidning i brevlådan och att rätt nyheter står på förstasidan.

Visserligen gäller detta bara en dag. Och visserligen är både nyhetschefen och vice nyhetschefen bortresta. Men ändå. Arbetsuppgift "Nyhetschef" plitas snabbt ner i CV:et.

Min första åtgärd blir att korta ner nyhetschefens arbetsdag, då denne vill åka till Göteborg på eftermiddagen...

Kommentarer
Postat av: Optiker

Kompanjonsledigt får alla direktörer ta!

2008-12-10 @ 13:48:55
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Optiker

Har Direktörn inte tid att uppdatera sin blogg? Han kanske är alldeles för upptagen med att förbereda sin första dag som chef!

2008-12-11 @ 10:18:44
URL: http://optikern.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0