Twitchande och sånt nymodigt.

Jaha. Det var en upplevelse. Att twitcha. Något jag aldrig hört talas om innan. Men det var faktiskt rätt kul. 
 
Twitchade alltså mitt SM Main Event. För den som inte vet vad twitch är så är det en streamingtjänst mest populär hos ungdomar som spelar suspekta dataspel. Men det funkar även utmärkt för poker. Vem som helst kan få följa med och se twitcharens hålkort och följa lite tankar kring spelet genom ljud och bild. 
 
Nu gick ju själva spelet inte så lysande då jag först 4-beta med AA och springer in i damer som setar. Och sedan åker ut med huvudet före med set mot set i en spot där jag hade velat satsa hus, bilnycklar och hela min hockeybildssamling med 250 Mike Modano-bilder om jag hade kunnat. Så det var inte mycket att göra åt den biten. 
 
Finalbordet lär dock bli spännande med ett par roliga nick. Som "wheelinho", "Garpen", "SaoSlaska" och "Embleton". 
 
Och jag kommer göra ett nytt twitchförsök redan på lördag klockan 20.00 när finalbordet startar. Jag och Ramzi Jelassi ska nämligen kommentera finalbordet då. Har aldrig testat på att kommentera innan så vi får se hur det går. Ramz får väl stå för de briljanta analyserna, likt en Strömberg, så får jag leka Robert Perlskog. 
 
Nu känns det nästan lite tomt att allt är på väg att ta slut då SM-resan var så extremt lång för mig i år i och med inspelningen av Bootcamp som vi spelade in i oktober. Vill återigen tacka alla deltagare där som var helt fantastiska. Det är en del av livet som jag aldrig kommer att sluta uppskatta - att lära känna nya människor. I den åldern man kommit upp i så blir det nämligen mindre och mindre av den varan. Det är rätt så bekvämt att umgås med sina tre bästa polare och Norrländskan och nöja sig där. Men ibland inser man att det är värt att bredda vyerna lite och ge sig upp från soffan och folkölen. 
 
Det sista avsnittet av Bootcampen har ni här om ni vill kika på vem som vann hela skiten. 
 
 
I övrigt så är det skönt att leva lite vanlig vardag igen. Var på CC igår för att spela 1k rebuy. Det var fullsatt och juvligt. Rebuy-perioden gick som tåget och jag låg nog topp 3 efter den. Men sen vann jag inte många fler händer, även om jag lyckades få in det med K7s vs AA och dra ut så att jag i alla fall hankade mig kvar till det var två bord kvar. Men no pesetas till mig. Surt då jag var ute efter rankingpoängen.
 
Med en vecka kvar ligger jag på 18 plats med 18 finalplatser till rankingfinalen. Så jag lär behöva en poängplacering till och det är nu bara en turre kvar i år. Så det blir tufft. Det kostar att inte spela på tre månader. Skulle va tråkigt att inte få den där julbords-rejkbacken. 
 
Cash gamet gick dock bra. Lyckades bland annat 4-beta 85s och floppa 2 par, vilket gav mig en 20k-balja. Så turen står fortfarande på min sida. Och så länge den gör det så är det ju bara att sitta upp på sadeln och galloppera på. 
 
Å andra sidan så fick den här Bomben mig att faktiskt tvivla på om jag inte offrat tillräckligt till tur-gudarna. 
 
 
Missar 870k för att jag är så hjärndöd att jag tar med 4 mål på United istället för 0. Tror inte de där röda jävlarna har gjort över tre mål på sju år. Så det är ju faktiskt ren och skär girighet från min sida som ska straffas. 
 
Näpp, dags att raka av november-mustachen och dra ner till CC för fler suspekta spel som väntar på att bli belönade. 
 
Kanske ses vi där, eller på lördag!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0