Christmas Poker Week

Årets bästa pokerdagar i Göteborg är här. Christmas Poker Week. 
 
Norrländskan har åkt upp till hemtrakterna och jag lever en vecka som fullblods pokerspelare och anpassar mig efter inget annat än pokerborden. Det kan vara de sista dagarna i mitt liv som det sker. 
 
110 mil borta ligger det en liten bebis i en mage som har några månader kvar innan han eller hon får se ljuset för första gången. Jag längtar som jag aldrig längtat innan. Men är medveten om att det kommer en del ansvar på köpet som inkluderar mindre poker. Mindre tankar på spel. Mer fokus på livet och att vara närvarande här och nu. 
 
Det är något jag alltid haft svårt med, att vara helt närvarande. Kanske för att det finns hundra tankar att tänka samtidigt. Det ska bli underbart att få fokusera på något annat en lördag än att sitta och kolla på Stryktipset. Det ska det verkligen. 
 
Men den här veckan, den sista veckan på detta år, då ska jag spela poker! 
 
Igår testade jag 3,3k shorthanded. Det gick väldigt bra tills vi var ungefär 30 spelare kvar (13 skulle gå vidare till dag 2 och vara i pengarna tillsammans med dag 1A). Jag sitter med en hälsosam stack på 100k, medel 60-70k, och försvarar min bb med 35s från en raise UTG. Det känns rätt mysigt när floppen landar Q33. Det känns inte sämre när femman kommer på turn. Men det går så klart att må lite sämre när motståndaren sitter med QQ. Efter det blev jag shortstackad och fick in min sista 20bb med 99 vs TT. Och så var det dags för cashgame. 
 
Det gick smort som en nyoljad fyrtaktare. Jag var upp cirka 25k (effektiv stack på 35k) på 25/25 när den här handen fick mig att sätta andan i halsan. 
 
Klockan är 04.15 och det är en halvtimme kvar till stängning. Vi spelar 5-handat. En stabil spelare slår upp till 125 på hi jack. Jag sitter på cut off och tittar ner i den kylskåpsmagnetsvackra handen JTs. Slår om till 500. En äldre herre med 22k i stacken hittar kallsynen i big blind. Ursprungshöjaren foldar. 
 
Flopp J93 regnbåge. Check och jag betar ut 700. Han gör någon min, rynkar lite på näsan. Börjar fingra på markerna och jag får känslan att han kommer att raisa. Vi har spelat en del ihop och det är ingen maniac direkt utan en hyfsat solid gubbe så en raise att inte varit jättekul, även om jag jag har position och kan spela utifrån det. Men till sist synar han bara. 
 
Turn en nia. Han checkar. Och jag checkar bakom. För jag vill banne mig inte ha någon checkraise nu och känner att jag kan få bra värde på river istället om han har ett underpar. River en knekt till. Boomtjackalack! Nu gör min motståndare en bet på 250 spänn in i potten på 2,5k. Det får man ändå älska. Sätter honom på par under knektar eller A-hög, i bästa fall på en nia, och går för maximalt värde genom att höja till 3k. Det spelar ingen roll om man höjer till två eller tre lax, han synar av ändå om han har nåt. 
 
Förväntar mig en suck-fold, hoppas på en steksyn. Men får ett jädra Phil Hellmuth-ställ i ansiktet på 21k! Kräks över tanken att syna 18k för att i bästa fall få en split. Och han har ju verkligen 99 i sin range här. Funderar på att göra en Glimne-fold, särskilt då jag i turren synade av snubben med QQ när han ställde river min sin nötkåk och jag till och med säger högt att "du kan ju bara ha QQ här" men ändå synar som en jädra synfisk som för att kontrollera att jag inte hade fel. 
 
Skulle jag ta revansch nu och sätta honom på den enda handen jag är slagen av. Grek-gubben bredvid börjar sucka över att jag steker då han "vet" att jag ska folda och vill spela nya händer. När jag efter 2 minuters stek synar så tittar han på mig som om jag vore efterbliven som funderade på att folda en kåk. Men i min värld är ju 99 lika trolig som en knekt efter hur action hade gått. Det finns väl 1 procents chans för en sinnesjuk bluff också eller ett sinnessjukt värdeställ med en nia, men gudarna ska veta att det är mööcket osannolikt. 
 
Hur många hade orkat folda? 
 
Ja, jag är ju för dålig för att folda nötkåk så jag synade som sagt och kunde pusta ut när master visar AJo. Det kändes som en vinst att få tillbaka markerna. 
 
Nu är jag ruggigt taggad inför Söndagsgrinden. Julbefrielsen för 1k på Svensk Spel och Sunday Million med 5 millar i garanti toppar kvällen. 
 
Och imorrn är det Main i Christmas Poker Week! 
 
De sista dagarna på året leker. Men om några måndare börjar den riktiga leken! Ingenting kan få mig på dåligt humör just nu. Det är en rätt bra känsla att ha inför imorgon. 
 
Ses vid borden! 
 

Kommentarer
Postat av: Hasse A

Nästa Dybban flyttar in borde bli hos Dan Glimne!

2015-12-29 @ 12:05:14
Postat av: donRollo

Tjena Dybban.
Hur har det gått?
Gott nytt år förresten 😀
/donRollo

2016-01-01 @ 16:49:14
URL: http://www.donRollo.se
Postat av: Michelle Bostrom

Hej!

Jag skulle vilja prata med dig angående ett Poker-journalist jobb. Min kund är ett av världens viktigaste aktörer i flera livsstil, underhållnings och konsumentsegment; De är också en stor leverantör av kvalitetswebbinnehåll och funktionalitet. Min kund äger, och driver några av de största och mest kvalitativa onlinespel guider i världen.

Hör av dig ifall du är intresserad eller känner någon annan som skulle vilja jobba inom iGaming industin på Malta! :)

+356 27 204 219 / [email protected]
www.Bettingconnections.com

2016-02-18 @ 10:27:37
URL: http://www.bettingconnections.com
Postat av: Vigge

Trist som fan att du lagt ner :(!

2016-04-15 @ 22:54:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0