Mot Nordic Masters dag 2

Det är 74 spelare kvar av de 161 som startade. Och det känns bra. Dag 1 var en riktig bergochdalbana. Efter någon timma hade jag förvandlat startstack till 70k. Sedan några tunga nävar där jag låg på fel sida med överpar och efter det inte kunde lägga knektar på QQ952-bräda. Så ner på startstack igen. 
 
För att sedan byta bord och dubbla med en rivrad nötstege. Finns det något vackrare än att sätta ett nötdrag på river och få en all in emot sig? 
 
Men snart sket det sig igen. Hamnade i en jobbig situation med 64s på brädan T647 i en 3-vägs pott och jag får ett jätteomslag för turneringslivet av en CC-reg. Tvingas vika och tappar en hel del. Inte likt mig att vika tvåpar då jag är en extrem synfisk. Men ibland är det vackert att förvåna sig själv. 
 
Med en timma kvar av dagen var jag återigen nere på dryga startstacken då jag fick byta bord igen och hamnade i positon på Mats Jungsand, regerande SM-mästare på Cosmopol. 
 
Lyckades först 3-beta honom med 35r för att floppa färgdrag och direkt turna färgen mot hans toppträff. Och sedan syna ner en stor semibluff av samma Jungsand i en 3-vägspott. 
 
Det tog mig upp till 113k med en kvart kvar av dagen. Då flyttades jag till Christer Björins bord. Och jag bara mös av sista kvarten för att sluta dagen på 111k. 
 
Man måste säga att det blev ett lyckat drag att sänka inköpet med 10k till totalt 16k då turneringen blev full och extrabord till och med togs in för att få plats med några på listan. 
 
Nu är jag riktigt pepp inför dag 2. Jag har mest marker på mitt bord så det känns skönt att veta att man inte kan åka ut i första handen. 
 
Ni som vill följa hur det går kan göra det här. Erik ger er chipcounts, resultatuppdateringar, bilder och intervjuer. 
 
Nu har jag bara en ångest. Jag måste duscha. Samtidigt vill jag inte duscha av min tur. Kalla mig helt bäng, men det brukar alltid gå dåligt när jag är nyduschad. En liten, men uppfriskande odör under tischan brukar vara ett segerrecept. Men jag får väl chansa. Som vanligt. Att lukta gott är ju en seger i sig. 
 
Spelet återupptas om en knapp timma klockan 14.00. Vi hörs! 

Kommentarer
Postat av: LappRoffe

Helt okej placering ändå. Glöm inte att lägga undan en lax till mig...

2014-03-17 @ 21:01:02
Postat av: dybban

En ska inte klaga...å näääj. Glömmer aldrig sånt. ;)

2014-03-18 @ 21:44:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0