Det är inte över förrän klockan slår fem...

Helgen har ägnats åt live-grind på CC. Det har inte varit något skönlir utan blod, svett och tårar. Gårdagen var en nio timmars lång pina innan det lossnade. 
 
Jag fick två bra starthänder. AKs. Där rivrar jag färg efter att plockat upp runnerdraget på turn. Det var rätt dumt då motståndaren turnade fyrtal...en solsemester bort där. 
 
Mina andra bra starthand var AA. Den fick jag efter att ha väntat på något mumsigt i 6-7 timmar. Jag ville älska med essen och aldrig mer ta emot en ny hand. De två raketerna var vackra som sommardagen som just passerat. Nu jädrar skulle det smackas. 
 
- Sorry. Omgiv...
 
Jag tittar på dealern. Jorå. Något är fel. Jag vägrar lämna in min hand. Dealern säger att jag är tvungen. Jag går sönder innifrån och stoppar in en straffsnus så jag kan bli illamående och kräkas. 
 
Med en timma kvar på dagen är jag 13k back på 25/25. Men det är inte över förrän någon sjunger om den feta damen och vägrar deala mer. 
 
Först får jag in det med A-högt färgdrag mot T-högt färgdrag mot en speedad norrman. Sedan 3-betar jag samma norrman på knappen med AQ till 500. Likt de 5-6 gångerna det hänt innan så synar han. Han är totalt vårdslös och överspelar allt. 
 
Flopp Q83. Check. Jag betar 600. Han slår om till 1700 med 5k bakom. Jag försöker låta bli att slicka mig runt munnen innan jag synar. Turn 2. Norrmannen ställer in allt. Jag synar snabbare än Lucky Luke drar sitt kalla stål. River 2. 
 
Norrmannen har Q9o. Jag håvar in. 
 
Några händer senare ser jag en femvägspott med 77. Den sista timman tenderar potterna innefatta fler antal spelare av någon anledning. Flopp är mysiga 78Q med två ruter. Jag leder ut med 600. Får omslag av en svensk på knappen till 1700, han har 6-7k bakom. Jag ger mig inte och vi får in allt. Han har K6 i ruter och jag får stå. 
 
Från 13k back till 5k plus på 45 minuter. Vissa plus känns bättre än andra. Och det är aldrig över förrän klockan slagit 05 en lördagsnatt...
 
Ikväll blir det en efterlängtad söndagsgrind. Något som inte passat in på typ två månader så det är bara att skaka av sig ringrosten och ge sig ut på djupa vatten igen. Sommarmästarna Main Event står på schemat bland annat. Tror det kan bli ett hyfsat startfält på dryga 700 spelare eller nåt, så det ser jag fram emot. 
 
Annars hade jag en intressant diskussion med Koivu angående mitt förra inlägg. Han erkände att han uttryckt sig lite klumpigt, men står för vad han sa. Jag funderade på att skriva ett nytt inlägg för att ta upp varför jag inte håller med honom på vissa punkter och diskutera, vad jag anser, vara brister i en del av hans resonemang. 
 
Men det är för varmt, så det kanske kommer en annan dag. Även om jag är kritisk till Koivus uttalanden så har vi haft en fin och respektfull diskussion vilket så klart uppskattas. Och övriga som varit inblandade har också hållt det på en bra nivå. Det är skönt när man kan föra en diskussion fritt från personliga påhopp, utan att det för den skull ska bli mjäkigt. 
 
Lycka till ikväll alla! Ses vid borden! 
 

Kommentarer
Postat av: Erik N

Ja han uttryckte sig återigen märkligt, men med stor M är att han till skillnad från andra erkänner sitt misstag. Cred för det!

Skön vändning för dig:)

2014-07-28 @ 00:28:31
Postat av: dybban

Ja, absolut! :)

2014-07-28 @ 12:46:50
Postat av: S

Bra fart på bloggen!

2014-08-21 @ 09:37:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0