En massa rinnande vatten

Vattnet under broarna rinner snabbare och snabbare. Och det tar livet med sig. 
 
Sen senast har jag släppt ännu en "Dybban flyttar in". Vi var först lite rädda att det skulle vara lite för långt - 42 minuter. Men det har tagits emot väldigt bra av dem som sett det hela så det var nog inget problem ändå. 
 
Mikael Thuritz går liksom inte att få för mycket av. Ingen hög gard. Inget skådespel. Han är bara sig själv. Och råkar vara en av världens bästa pokerspelare och lever det liv som kommer med det. 
 
http://www.youtube.com/watch?v=92wp6pvBpzY
 
 
I övrigt går mycket tid åt till ett nytt web-tv projekt som ska spelas in snart. Det kommer hålla mig ute på vägarna under hela november. Blir spännande, roligt och ångestfullt. Precis som med pokern.
 
Har även hunnit med att göra en "Valterego" och varit med i P4. P4 Morgon, i Jönköping. Jag och fotograf Daniel fick prata lite poker. Jag har inte vågat lyssna på det än då min hjärna inte var påslagen under intervjun. Var tvungen att kliva upp klockan 06, vilket kan få vilken pokerspelare som helst att förvandlas till en grymtande urtidsmänniska. Men för den som är nyfiken så finns vår intervju här. Mamma messade i alla fall och tyckte det var bra...
 
Vi pratade även om vår "Sverigeresa", som vårt nya projekt heter. Under resan ska vi försöka nosa upp pokerspelare runt om i landet. Mestadels hobbyspelare denna gång, då många av proffsen redan fått visa upp sig.  
 
Om det är någon som har tips på en person, eller två, som de tror skulle gå igenom rutan så är det bara att höra av sig till mig. ([email protected]) Letar främst efter folk i mindre städer, i olika åldrar, gärna med ett annorlunda yrke eller hobby vid sidan av pokern. Men framför allt i ägande av en skön personlighet. 
 
De som lyckas ge ett tips som sedan är med i produktionen bjuder jag på räkmacka på CC. 
 
Till sist vill jag ge ett stort grattis till Andy som lyckades med bedriften att försvara sin SM-titel i PLO på Malta. Sicko. Häng upp Andys tröja i taket. Låt Andy dra ut på en Eriksgata. Och lägg ner grenen. Från och med nu finns det bara en svensk mästare i PLO. 
 
Det verkar för övrigt som att hela evenemanget var både trevligt och väl genomfört. Kul att höra. Så även om Emil Ohlsson twittrade att "Poker-SM på Malta ger mig lite hockey-VM känsla" så har alla jag pratat med som var på plats verkat nöjda. Och frågan är om det inte är viktigare att skapa en bra gemenskap, och fina minnen att åka hem med, än ett prestigefullt evenemang i detta läge? Jag tror det. 
 
Det fortsätter hur som helst att rinna vatten. Och livet vägrar att lätta ankar. 
 
Gott så. För då är man död. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0