Det närmar sig...

November har varit hektisk. Resan närmar sig sitt slut. Det senaste avsnittet i Sverigeresan spelades in i Borås. Jag träffade vår favorit-Jarne och utmanade honom bakom en häströv. 
 
Som Jarne själv säger. Det är inte pengarna som är den största vinsten i poker. Utan vännerna. När man träffar Jarne känns det verkligen så. Även om en del kanske hävdar att det beror på hur mycket pengar man har vunnit...
 
http://www.youtube.com/watch?v=jiCAN0v3MN
 
På köpet fick jag en nyfunnen respekt för travkuskar. Vilket jädra slit alltså! Vilken fart! Vilken kraft! Och vilken känsla när man håller i tyglarna och känner att hästen lyder ens minsta vink. För mig var det inte enbart positivt, då jag inte hade en aning om vad jag bad hästen att göra. Plötsligt sprang den slalom över banan innan Patrik, med något ansträngt i blicken, snabbt tog över igen. 
 
På söndag spelas Main Event i SM. För mig är det årets roligaste online-turnering. Det är inget snack om saken. Det har det alltid varit. Siktet är inställt på 3 000 spelare i år. Mastigt, men inte helt omöjligt. Faktum är alla sidoeventen slagit deltagarrekord förutom HU-eventet som blev utkonkat av Portugal-Sverige. Med tanke på att pokern haft en halvtaskig trend de senaste åren tycker jag det är riktigt kul med de rekordsiffrorna och tror det är bra för hela Pokersverige. 
 
I kväll har jag ett eget SM-kval med inbjudna gäster. Expressen skrev en artikel om den här. Den startar 20.00 i alla fall. Den som slår ut mig bjuder jag gladeligen på en räkmacka med 200 gram handpillade räkor. Jo, det heter handpillade. 
 
Ses där! Eller någon annanstans. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0