Dybban Flyttar In hos Robin Ylitalo

Semestern är slut. Dags att börja få lite fart på bloggandet igen. 
 
Den senaste tiden har jag lirat en hel del poker, med hyfsade resultat, samt spelat in ett nytt avsnitt av "Dybban flyttar in". 
 
Det avsnittet kom ut idag. Och det är vårt längsta hittills, en hel halvimma. Anledningen till det är flera. Framför allt är Robin Ylitalo en skön snubbe. Men vi fick även chansen att följa inte bara en, utan ett helt gäng av Sveriges bästa pokerspelare. 
 
Robin, som knappast behöver någon närmare presentation, berättar lite om upplevelsen i sommarens WSOP och känslan man får av att sitta på ett finalbord. Vi diskuterar även varför han inte njuter tillräckligt av livet, vad hans tjej kan störa sig på i hans personlighet och hur det kommer sig att han plockar bort tomaten i hamburgaren trots att han har fem ketchupflaskor i kylskåpet. 
 
Vi får även en inblick i hur en normal arbetsdag ser ut för några av våra bästa pokerproffs som gemensamt har hyrt ett kontor i Göteborg där de spelar. Och när jag säger bästa så menar jag verkligen det. 
 
Jag hoppas ni håller tillgodo. 
 
 
De som vill följa kontoret på ännu närmare håll kan med fördel läsa deras dagbok på Pokerforum. 

Kommentarer
Postat av: Cirka-Lisa

Bra avsnitt, men du får ha Roffe att hjälpa dig med finskt uttal i fortsättningen.

2013-08-18 @ 11:56:53
Postat av: Vigge

Haha riktigt bra avsnitt! Kul att se dig i lördags hoppas du +a , själv gick det +- 0 förutom + några öl och en kebabrulle så man kan inte klaga :).

2013-08-19 @ 06:38:49
Postat av: dybban

Lisa: Uttalade jag Ylitalo fel? Är ju ett omöjilgt namn att få rätt ;)

Vigge: Kul att se dig och tack för ölen! Hoppas jag får tillfälle att bjuda tillbaka snart!

2013-08-22 @ 14:30:06
Postat av: Chucky

Grym, grym Dybban

Hade du varit snyggare hade jag lätt gett dig en riktigt rökare i röven, som vi säger i Estland. Du har en naturlig stil samt skön berättarröst, som får "lill-Svempa" att ställa sig i givakt och dajmen vidga sig några centimeter.

Du berör på alla plan. Det var det som jag ville få fram.

2013-08-26 @ 16:12:38
Postat av: dybban

Chucky:

Se där, ibland kan det vara en lättnad att vara lite straffad av gud rent utseendemässigt. ;)

Men tack för den fina komplimangen!

2013-08-26 @ 16:15:57
Postat av: Bampa

Hur fan kan du länka till Rolf? Har du sett vad han skrev om Lina? Stödjer du sånt?

2013-08-27 @ 16:06:27
Postat av: Skit i det du

Det är väl jävligt konstigt att alla "hyvens grabbar" ska komma till Linas undsättning nu.
Rolf skrev det inlägget 22/7 och inte en käft har lyft på ögonbrynen förrens nu.
Jävla hyckleri!

2013-08-27 @ 17:57:04
Postat av: dybban

Bampa: Lina och jag har kontakt över mail och hon vet vad jag stödjer och inte stödjer. För mig räcker det så.

2013-08-27 @ 21:10:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0