Lyktstolpe aktas

Jag tänker på min nya bekantskap från EMOP Barcelona, skåningen Ted Åhs. Kul kille. Han berättade en dag om sina ideliga tiltproblem. Om hur många datorer han smaschat sönder efter diverse misslyckade pokerhänder. Om hur han en gång, när tjejen sov, utan ett ljud kopplade ur tangentbordet på sin stationära dator. Tyst tog på sig skorna, sakta drog ned dörrhandtaget till ytterdörren, och smög ut på gatan. Där gick han total berserk på tangentbordet och slog det som en galning mot en lyktstolpe i takt med att fragman sprutade. Tangenterna låg utspridda över hela gatan nästa morgon. Någonting var helt enkelt tvunget att gå sönder.

Just nu skulle jag också vilja göra sönder något. Men jag orkar inte. Det är inte värt det. Tar en folköl i stället...

Efter någon vecka ledigt från nätpokern längtade jag ikväll tillbaka till cyberspace-borden. Jag må älska 24hPoker, jag må till och med vara sponsrad. Men entraction ger mig inga fördelar när det gäller pokerturrar. Var är mitt superuserkonto när jag behöver det?

Kvällen karaktäriserades av min avslutningshand i entractions 10k euro guarantee. En av turrarna där ute i nätturre-världen som har bäst värde, med tämligen mediokert motstånd. Fick efter ett par timmar in det med AA, i en trevägs monsterpott om chiplead, mot två AK. Flopp K 10 2 regnbåge. Och jag vet redan vad som ska hända. Blank turn. River K. Vissa kvällar är inte gjorda för poker. Jag låter, som vanligt, Eric Hugo vinna skiten i stället. Han kan behöva pengarna där han bekymmerslöst sitter och äter navelludd till ett glas rött och Uffe Lundell i Buenos Aires. Klart han ska ha stålarna. Så länge jag vet att han inte slösar upp sina pesetas utan lägger inkomsterna på vettiga grejer som vin, kvinnor och spel så har jag inga problem med det...

När jag tänker efter har jag faktiskt två gamla bärbara datorer som jag inte använder längre. Kanske går jag ut och slår sönder en av dem mot en lyktstolpe ändå. Ibland måste något helt enkelt gå sönder...


Kommentarer
Postat av: erichugo

Poker bjuder alltid på härliga historier. Badbeatsen kan man ju berätta slutet på innan man hört början, men tilt-moves är alltid lika underbart. Min värsta är nog när jag precis dratt iväg 2.5k euro mot nån norsk supertome från Italien i en (för hög för mig) Omaha HU. I samma stund öppnar mamma dörren och slänger ur sig ett: Nu får du fan städa ditt rum. Utan att blinka tar jag tag i vattenglaset jag har brevid datorn och hivar det med full kraft i väggen precis brevid mammas huvud. Rummet fylldes av glassplitter och vatten och mamma fick en mindre chock.. Det är inte alltid lätt att vara mor till en grinder.

2011-10-13 @ 16:42:05
Postat av: erichugo

..läste igenom min kommentar. Framstår ju som en idiot. Minst 5 år sen var det.. Minst.. (säkert 3 år sen)..

2011-10-14 @ 13:45:08
Postat av: dybban

Vi har alla mörka avsnitt i vårt förflutna. Tack för att du delar med dig av dina. =)

2011-10-14 @ 14:29:22
Postat av: Norrländskan

Jadu älskling.. Som tur är har du ju hittills inte kastat glas. Du är ju mer för att kasta mat. Min mat. Min pizza. Min calzone!!

2011-10-14 @ 16:21:14
Postat av: dybban

Var du tvungen att ta upp det? Bättre att kasta ut din calzone genom fönstret än ägaren till calzonen. Eller hur? ;)

2011-10-14 @ 16:43:39
Postat av: Andreas Bergman

En del borde inte blogga - det blir bara pinsamt när personer som Sebastian Blom och denne Hugo skriver. Lika barnsliga som vilken random brat som helst.

2011-10-15 @ 21:18:13
Postat av: erichugo

Det enda pinsamma är när personer som denne Andreas Bergman yttrar sin enormt instängda och omotiverade åsikt om vem som är kapabel att blogga eller inte. Människor som av någon anledning anser sig besitta en högre kunskap eller makt än allmänheten, men som istället övergår till dumhet och avund, det är pinsamt. Jag bloggar för att nära och kära (framförallt) ska kunna följa mig och min resa till och i B.A och jag gör det med glimten i ögat, enormt mycket irnoi och humor. Att skryta är det sista jag vill och att framstå som en brat finns inte på världskartan.



Dybbans blogg är för bra för att skräpkommentarer som din ska hamna i kommentarsfältet, räknar absolut inte (och hoppas inte) att du svarar på detta, men om så ändå är fallet - gör det till mig personligen. I övrigt önskar jag dig att du en vacker dag kanske finner nån form av vidvinkelseende, får lite humana tankar och slipper leva som den idiot du framställer dig själv som. Läs en bok eller nått.

2011-10-16 @ 02:13:58
Postat av: dybban

Skillnaden på Blom och Hugo är stor enligt mitt tycke. Hugo har glimten i ögat, kan skriva och gör det (enligt mitt barnsliga tycke) väldigt kul. Blom bloggar bara för att han tvingas till det och har ingen talang, what so ever, för skrivandet.



Men jag som har träffat Hugo vet ju att han är en ödmjuk småstadsgrabb med fötterna på jorden.



Och smaken är alltid delad som baken. Det är bra att det finns bloggar för alla sinnen och smaker. Eller hur Andreas? ;)



Allt gott till er båda.

2011-10-16 @ 11:50:28
Postat av: Andreas Bergman

Ja gillar man totalt substanslösa texter så go ahead.



Absolut är jag avundsjuk på dig Hugo, jo då...:-)



Kan du precisera vad det finns anledning att vara avundsjuk på?



Fö - läser inte böcker. Skriver dem.



Humana tankar? Lol. Du menar att jag skall ha överseende med ditt barnsliga brat beteende eller vad?

2011-10-16 @ 17:29:06
Postat av: erichugo

På nått sätt så måste jag ju påstå att jag gillar din attityd och ditt självförtroende, det klär dig. För att precisera så menar jag inte specifikt att du är avundsjuk på mig, mer bara att det kryllar av dessa internettroll som du som så fort de får chansen klankar ner eller slänger ur sig härliga överlägsna kommentarer utan grund så fort någon sticker ut åt ett håll som inte passar dess tycke.



Jag är väl lika mycket brat som du är författare. Jag vet att du inte läser böcker och jag vet mycket väl att du "skriver" böcker. Succén och 3000ex upplagan Travtränaren de Luxe står dammig hemma i bokhyllan, otroligt imponerande. Vet även att din s.k spänningsroman är på g till december som du påstår kommer sälja 700.000ex i Sverige...... Kan personligen lova att jag äter upp mormors gamla hatt om så blir fallet.



Kritik i all ära och jag är glad att du tog dig tid. Ett tips tillbaka: Dra ner på uttryck som "de Luxe" & "balls" i var och varannan mening, känns som jag läst allt du skriver 100ggr förut och det får dig inte att låta yngre eller modern hur mycket du än försöker.

2011-10-16 @ 17:46:22
Postat av: Optikern

Vad missar jag? Skriver erichugo någonstans att Andreas skulle vara avundsjuk?

Hittade din blogg i helgen erichugo o har garvat läppen av mig. Väldigt rolig blogg, ska fortsätta följa den.

Sen vad som rör sig i Bergmans hjärna kan bara gudarna veta. Många psykologer hade gnuggat händerna för att få analysera detta fall.

Själv amatörgissar jag på ett gammalt pretentiöst fyllo med lite väl höga tankar om sig själv.

2011-10-16 @ 19:11:46
Postat av: erichugo

Trevligt att råkas optikern! Nej då, så är inte fallet. Vi har väl hamnat i nån form av diskussion jag och staketkusken, men har svårt att se att den leder någon vart. Jag ska inte tvinga han att läsa min barnsliga-brat-blogg överhuvudtaget, i hans ålder är det lätt att bli lite grå både i tanken och hårbotten.



Antagligen skulle din gissning ge oddset 1.05 på vilken betsida som helst, mer än så utrycker jag inte min åsikt för stunden. Ser faktiskt fram emot att läsa hans bok, tro det eller ej, men jag har en känsla av att den faktiskt kommer vara läsvärd.



Fortsätt gärna läs min blogg, så ses vi säkert vid något bord med grön matta i framtiden!

2011-10-17 @ 08:25:27
Postat av: Andreas Bergman

Optikern får nog ta på sig glasögonen för att se lite bättre. Nyttjar ytterst sällan stimulantia som alkohol. Har inget behov av det. Vi var kungar på Avenyn för 15 år sedan, men behovet av att vräka i sig boz har jag aldrig haft. Allt har sin tid. Du kanske ser bättre med 4.0 promille innanför västen eller varför detta intresse för alkohol?



"Människor som av någon anledning anser sig besitta en högre kunskap eller makt än allmänheten, men som istället övergår till dumhet och avund, det är pinsamt."



Där har du texten du missa från din idol - på med riktiga glasögon nu, om du kan hitta dom...



700.000? Nej, nej 2.100.000 böcker kommer Bluesbreaker sälja. I Skåneland. 9.000.000 i Sverige. 5 miljarder worldwide - minst.

2011-10-17 @ 16:03:04
Postat av: Andreas Bergman

Det här säger fö allt om Hugo:



"Utan att blinka tar jag tag i vattenglaset jag har brevid datorn och hivar det med full kraft i väggen precis brevid mammas huvud. Rummet fylldes av glassplitter och vatten och mamma fick en mindre chock.. Det är inte alltid lätt att vara mor till en grinder.



..läste igenom min kommentar. Framstår ju som en idiot. Minst 5 år sen var det.. Minst.. (säkert 3 år sen).."



Du framstår inte som en idiot - du är en. Inte en tanke om att skämmas för ett så sjukt beteende som att försöka skada sin egen mor. Låter högintelligent.

2011-10-17 @ 16:09:38
Postat av: Optikern

Pretentiös... "I rest my case"

Sen ville jag mest bara vara lika elak som du är mot alla andra.

Men med den försvarställning du ställde dig i med det långa svaret så antar jag att jag hittade en öm punkt.

Skriv något elak tillbaka så är vi kvitt sen.

2011-10-17 @ 16:12:27
Postat av: Andreas Bergman

Vilken är den ömma punkten?



Jag förklara sakernas tillstånd när du drar till med en lögn. Det är ingen försvarsställning - det är fakta. Skall jag låta din lögn stå obesvarad? Inte så vettigt enligt min mening. Personer som ljuger har jag ofantligt svårt för. Hade inte trott att du skulle tillhöra den sorten.



Förhåll dig gärna till fakta så kan du hävda precis vad du som helst och behålla din trovärdighet.



Om jag "gissar" att du är pedofil - vore det förenligt med sanning...

2011-10-17 @ 18:02:59
Postat av: erichugo

Innehar titeln pricksäkraste-glaskastaren-i-kommun och hade ingen annan avsikt än att just krossa glaset i väggen.. Skada mami är inte min grej, hon är snäll.

2011-10-17 @ 20:16:17
Postat av: Hogge

Dybban: blev du censurerad på superbloggen?

2011-10-17 @ 22:22:26
Postat av: Vigge.

Jag älskar öl!

2011-10-18 @ 06:24:23
Postat av: Vigge.

Vad är URL för erichugo's blogg? En man som kan få in ordet "vidvinkelseende" i en mening måste man ju följa.

2011-10-18 @ 06:32:53
Postat av: dybban

Hogge: Valde efter många om och men att ta bort inlägget. Det var helt mitt eget val. Tyckte det var bra läsvärde, men tyvärr slog jag lite för vilt och folk som inte förtjänade det fick en lite för hård känga.



Vigge: En länk till hugo finns i min länklista. Och visst är det gott att svinga en bägare. Kom du på det nu? ;)

2011-10-18 @ 13:58:28
Postat av: Hogge

Det var en läsvärd text, men så länge det är du själv så tar bort den, så är det såklart OK.

2011-10-18 @ 15:41:06
Postat av: Vigge.

Nä älskar att säga hjärndöda och obetydliga saker när folk diskuterar och argumenterar, oftast så börjar folk reflektera över att jag är då dummare än dem och lägger ner diskussionen eller inte.

2011-10-18 @ 15:44:34
Postat av: beccy

om det är den där gigantiska "laptopen" du köpte kommer du aldrig orka lyfta, än mindre slå sönder den mot någonting.

2011-10-18 @ 23:22:45
Postat av: Pokerstar

Jag skulle vilja bli analyserad av Bergman....

2011-10-19 @ 22:57:28
Postat av: Andreas Bergman

Du får väl berätta om dig själv då. ;-) Jag la ut hela min karriär då du ville veta. Vet ingenting om dig.

2011-10-20 @ 12:39:07
Postat av: Andreas Bergman

Annars kan jag rekommendera baseballträ. Av mystiska skäl var jag i somras en kort, kort stund i rövhålet Borås. Placerades av än mer mystiska skäl i Knalleland där rövhålen döpt en galleria till Knallerian. Göteborgshumor i Borås, fy fan vilken komb...Hur som haver gick det att inhandla ett baseballset med trä samt tillhörande boll för små 200 pix. Haft mycket kul med detta kan jag meddela. Bollar har flugit ut över Mjörn och Lygnared. Hundar har jagat. Hundar har hämtat. Man kan också slå hårt mot olika slags material vid stunder av frustration. Både roligare och mer prisvärt än att skicka iväg datorer till höger och vänster.

2011-10-20 @ 12:56:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0