Från en dröm till en annan

Som ung hade jag ett enda mål. Jag ville bli fotbollsproffs. Vill man bara något tillräckligt mycket så blir det så, trodde jag. Det var fel.

Som 15-åring fick jag för första gången plats i startelvan i Eksjös A-lag. Det var en tidig omgång i svenska cupen och motståndarna var division 2-laget Myresjö IF. Nerverna satt utanpå kroppen när tränaren berättade att jag skulle börja på topp. Efter taktiksnacket tog han mig åt sidan för lite peptalk. Han avslutade med orden:
- Och så sitter en talangscout från Allsvenska Örgryte på läktaren för att kolla på dig Simon.

Örgryte var, och är, mitt stora favoritlag i fotboll. Att veta att deras scout skulle bevaka mig var gigantiskt. Han kunde lika gärna representerat Barcelona. När jag snörde på mig mina svart Puma King, kletade in vaderna i tigerbalsam och vandrade ut på anrika Ränneborg trodde jag att min dröm i princip redan var verklighet. Jag var på väg att bli proffs.

Matchen gick dock åt pipan. Vi spelade i fyran och hade så klart svårt mot ett meriterat motstånd. Jag fick käka gräs ett par gånger när deras tvåmetersbackar gav mig några tryckare. En nick som smekte ribban var det enda jag presterade. Vi förlorade med uddamålet.

Jag väntade i veckor på det där samtalet som skulle öppna dörren för min dröm. Men Örgryte hörde aldrig av sig. I dag lirar jag i division 6, mest för att hålla kärlekshandtagen i schack.


En dröm fick punka...

I dag drömmer jag andra drömmar. Som att få chansen att representera ett proffsteam i poker. Och spela större turneringar ute i Europa. Örgyte ringde aldrig. Men det gjorde 24h Poker. För några dagar sedan tog vi i hand på att jag ska hänga med och spela EMOP-serien i sommar som Team Pro. Det kommer att bli fantastiskt kul!

Redan på onsdag drar jag iväg till Lissabon för min första turre. Det är dessutom en spännande stad som jag aldrig besökt tidigare. Jag lovar att hålla bloggen het under min långhelg. Uppdateringar om poker och allt däremellan ska ske. Och jag hoppas kanske få träffa några av er där nere?

Vill man bara något tillräckligt mycket så blir det så, trodde jag. Kanske hade jag inte så fel ändå...


...och en annan tog fart. Med start, här, i Lissabon.

Kommentarer
Postat av: Roffe

En liten promenad från Rossiotorget till Gamla Stan ligger en mysig liten Kubansk sylta. Helt okej Mojitos där...

2011-03-20 @ 22:51:38
Postat av: Hogge

Kul Dybban, grattis

2011-03-20 @ 23:11:37
Postat av: dybban

Roffe: Grymt, ska besökas. Jag älskar MoSKITos.



Hogge: Tack. Hoppas vi ses snart igen. Men utan AIK på tv. ;)

2011-03-20 @ 23:23:03
Postat av: jörgen

Grattis!

vad krävs? blogga på aftonbladet? eller spelar du högt på den sidan? kan man få mer info?

2011-03-21 @ 00:15:09
Postat av: Andy

Bara att gratulera. Se till att springa bra nu då.:)

2011-03-21 @ 07:00:14
Postat av: ch

Stort Grattis Dybban!

Det är du värd!

2011-03-21 @ 09:43:20
Postat av: Lison

Riktigt kul Dybban, stort grattis!

2011-03-21 @ 12:40:15
Postat av: Ann-Charlotte Larsson

Grattis och lycka till, kör så det ryker :)

2011-03-21 @ 13:02:28
Postat av: Minna

Nä nu skojar du?! Fan vad kul Simon. Lycka till får jag lov att säga då! Grattis!

2011-03-21 @ 13:04:53
URL: http://hemsjuk.wordpress.com/
Postat av: dybban

Jörgen: Jag ska snarare var en god ambassadör genom mitt bloggande, än att mata in tusentals händer på 24h. I framtiden lär det även komma upp några roliga bountyturrar.



Tackar ödmjukast för alla lyckönskningar! De värmer.

2011-03-21 @ 14:04:37
Postat av: rosjon

Lycka till!

2011-03-21 @ 15:30:42
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: snoook

Riktigt kul! Se fan till att vinna nu!

2011-03-21 @ 16:15:47
Postat av: mutti

Grattis och lycka till:))

2011-03-21 @ 19:29:42
Postat av: Optikern

De är roliga där uppe i Norrland!



http://tjuvtittat.se/skyltar/precis-som-mr-rabbit/

2011-03-21 @ 20:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0