Kom till insikt, med ketchup i mungipan

Jag insåg det igår efter en tallrik spaghetti med köttfärsås. Varför jag aldrig försökt kravla mig upp på stegen och spela om mer pengar vid pokerborden. Varför jag har spelat på samma nivåer de senaste åren. Jag insåg det igår, med lite ketchup i mungipan.

Man kan inte äta sig mer än mätt. Man kan inte mer än att må bra.

Jag älskar spaghetti med köttfärssås. Och det är inte särskilt dyrt att laga till. Jag har råd att äta speghetti med köttfärssås varje dag i resten av mitt liv om jag så vill. De som går upp i nivå, och gör det bra, kan köpa sig en hel restaurang. Men de blir inte mer mätta för det. Jag och mångmiljonärerna blir exakt lika mätta. Är det inte fantastiskt?

Så varför ska jag gå upp i nivå? Jag lever exakt det liv jag vill leva. Åker på ett par resor ibland, äter det jag vill äta och arbetar med det jag vill. Varför skulle jag riskera det? Ibland kan man inte begära mer av livet än en hemmalagad tallrik spaghetti med köttfärsås. Det får mig att må bra. Och bättre än så kan man inte må.


Mumsfillibabba!

Kommentarer
Postat av: Vigge.

Haha, perfekt. Jag ställde härom dagen frågan till min kompis, "om du bara fick äta en rätt resten av livet vilken skulle det bli? Hans svar är lika tråkig som han "- Ris och kyckling" han ville inte ha någon sås heller. Mitt svar går självfallet på spagetti och köttfärsås.



Gillar verkligen ditt tankesätt.

2011-03-15 @ 22:27:00
Postat av: Phillepille

+1

2011-03-15 @ 23:21:13
Postat av: Optikern

IKEAS 5-kronorskorvar såklart!

2011-03-16 @ 08:00:07
Postat av: dybban

Visst är IKEA:s 5-kronors korvar en klassiker. Men man kommer helt klart ha tröttnat på dem efter ett par veckor. Jag följer i Vigges fotspår och väljer Spaghetti med köttfärssås.



Vilken annan maträtt skulle hålla så långt?



Förresten, hur kan man välja ris och kyckling UTAN sås? Haha. Magnifikt.

2011-03-16 @ 10:07:27
Postat av: Optikern

Det går inte tröttna på dom korvarna...

2011-03-16 @ 15:36:54
Postat av: Anonym

2011-03-16 @ 18:02:30
Postat av: Jimmy L

Potatisgratäng med en grillad köttbit håller rätt långt också! Bea till det förstås!



Men ja, spaghetti och köttfärsås går att äta tills man nästan spyr och ända få i sig lite till.

2011-03-17 @ 09:15:35
URL: http://sv.pokerstrategy.com/uJ4107
Postat av: Svärd

Inte riktigt samma sak men jag har en kille på mitt jobb som har slagit vad med en av hans polare.



Vadet går ut på att han enbart ska äta kaviar i 7 dagar. (Han hatar kaviar)



Han är nu inne på tredje dagen och ser faktiskt inte riktigt kry ut:-)



Jag som hans chef tycker det är fantastiskt roligt men jag har dock ingen större användning för han på jobbet.



Hade ni käkat kaviari 7 dagar för 10 000:-

2011-03-17 @ 16:33:22
Postat av: dybban

Vilket underbart vad! =)



Vad är det för slags kaviar? Typ Kalles på tub eller såndär rysk, lite finare? Om det är rysk skulle jag ta vadet på stående fot. Men Kalles vette farao om min mage hade klarat. Enbart kaviar alltså, hur är det möjligt?



Shit, jag har haft lite dåligt samvete för att jag inte hittat några lediga helger för att komma och hälsa på dig mr Svärd. Men snart, snart.



Jimmy: Tror du inte man tröttnar på bean om man käkar det varje dag? Känner hur illamåendet kryper sig på när jag tänker på det. ;)

2011-03-17 @ 16:53:49
Postat av: sebbs

Jag skulle enbart käka vilken kaviar som helst för 10.000 men jag sku göra det i 2 veckor..

2011-03-17 @ 23:48:34
Postat av: Andreas

10 000 för att bara äta kaviar under 7 dagar. Jag hatar kaviar, men borde det inte gå att gå runt problemet och inte äta nånting under dessa 7 dagar och bara dricka??? Då skulle jag lätt göra det...

2011-03-18 @ 00:07:37
Postat av: Svärd

Kalles kaviar är det som gäller, inte för att det spelar någon roll men han måste äta direkt ur tuben. Detta var det han var mest arg över, han ville äta ur skål med en sked..Märklig man.



Vi ses nog snart Simon, ingen fara.



Hälsa till chefen...

2011-03-18 @ 09:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0