Som förgjort...

Jag säger som Ken Lennaard:
- Här sitter man och får in det med bästa handen gång på gång, och blir utdragen av en norsk supertomte.
Under näst sista nivån för dagen lyckas jag få in smeten bättre än vad jag kunnat hoppas på i en stor balja. Så här gick det till.
.
"Men det är som förgjort att vinna..."
.
Ska man åka ut ska man väl göra det mot någon med ett WSOP-armband. Men, som alltid, efter en turneringsbust känns det så bittert. I kväll blir det pokerfritt. Jag tänker inte göra om William Thorsons misstag att spela cashgame efter en bust. Det skulle kosta, kan jag lova. Blir nog några Guinness i stället...

Kommentarer
Postat av: Optikern

Fy fan va surt.

Men du, William bustade inte, han kom tre och cashade rätt bra...

2011-07-29 @ 02:53:56
Postat av: donRollo

Tjena

Alltid trist att åka, men...

Ställa med k-högt färgdrag? Känns lite onödigt med sådant högvariansspel. Speciellt som du hade relativt gott om marker...

Nu synade ju han med sämre drag vilket man ju kan tycka är ganska kasst.

Men ändå... Är ditt spel så bra tycker du? Själv hade jag nog varit ganska missnöjd med en sådan bust...

/donRollo

2011-07-29 @ 19:48:41
URL: http://www.donRollo.se
Postat av: dybban

Don: Hade 35bb och floppade hålstege och k-högt färgdrag. Mötte en extremt aggressiv norrman som hade kört över bordet ett tag. En reraise från honom behöver inte betyda någonting. Och skulle han ändå ha en hand som AQ, så har jag även kungen som outs. Det vill säga jag har typ 50% vinstchans, om han nu har en tillräckligt bra hand för att syna. Och säg att han synar 1/3 av gångerna. Då förstår du att det är ett givet spel. Hur du skulle kunna vara missnöjd med det förstår jag inte?



Hur hade du själv spelat handen? Synat ner flopp och turn? I det läget vi befann oss i turren och med tanke på vilken spelare jag mötte så är spelet standard. I alla fall i min värld.

2011-07-29 @ 21:43:49
Postat av: donRollo

Tjena Dybban

Jag läste bara det som stod på PokerMagazine så jag vet inte hur bettandet gick till. Förklara gärna.

Vad jag ville säga är att jag tycker inte det är ok att åka ur en turre med ställ med färgdrag. Det är så många som gör det och sedan skyller på att "jag gick för seger"...

Missar man ITM så har man misslyckats - punkt slut.

Du har kanske en annan syn på det hela - inte jag. Men bara du är nöjd så...

/donRollo

2011-07-29 @ 22:36:22
URL: http://www.donRollo.se
Postat av: dybban

Haha, försöker du tilta mig eller har du så dålig koll?



Vad tycker donRollo det är ok att ställa med då? Tvåpar? Om man räknar matematiskt på mitt spel, och kommer fram till att det är vinnande i längden, hur kan det då vara dåligt?



Du kan ju försöka spela en större liveturre, sitta och vänta på nötterna eller blinda ner dig. Någon gång kommer du att komma ITM, men du kommer aldrig att vinna. Men jag antar att du har koll på hur spelet är, och hur hur viktigt det är att behålla aggressiviteten vid bordet för att aldrig förlora momentum?



Och hur du kan kalla det ett misslyckande att inte komma ITM är ju också visdomsord. Om du får in det med AA mot AK och blir utdragen på bubblan, är det ett misslyckande? Poker handlar om att göra så bra beslut som möjligt så ofta som möjligt. Och få in degen så bra som möjligt. Mer kan man inte göra. Om man spelar bra poker, men hamnar utanför ITM så är det rätt löjligt att kalla det ett misslyckande.



Haha, du måste ha försökt tilta mig...

2011-07-30 @ 07:14:08
Postat av: dede09

Har aldrig sett Dybban så upprörd....

Jag hade pushat 8dagar i veckan.

Har du lirat mer i Dublin? Vore kul med update GL!

2011-07-30 @ 09:16:02
Postat av: Andreas Bergman

Amen! Givet att trycka in alla marker. Timingen var den rätta. Utan tvekan. Utfallet trist där baggen hade full connection med Fru Fortuna samtidigt som Simons förbindelse till densamma bröts sekunden innan river. Surt.

2011-07-30 @ 10:40:52
Postat av: Stefan

DonRollo har ju 0 koll. Helt rätt spelat Simon!

2011-07-30 @ 18:51:31
Postat av: Penisfodral

Lugn grabbar. Vi alla spelar på olika sätt. Men donRollo. Ifall du hade vetat vad baggen hade, skulle du då ha gjort Dybbans spel?

Och, hur hade du spelat handen ifall du INTE hade vetat vad han satt med. Det är ju detta som är kul att diskutera - hur vi spelar poker, som man uppnebarligen kan göra på olika sätt

2011-07-31 @ 09:21:36
Postat av: donRollo

Tjena igen :)

Nja, det var inte meningen att reta upp dig Dybban.

Men förklara gärna handen mer noggrant med stackdjup, mörkar och hur bettandet gick till. Blir ju enklare att göra en bedömning då.

PokerMagazine redovisade ju bara att ni var all-in och det är lite väl klen info...

/donRollo

2011-07-31 @ 13:22:48
URL: http://www.donRollo.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0