Ironi

Att DÖDARN blir en succé i Superbloggen är givet. Men jag är även rätt säker på att pokerproffset Sofia Lövgren följer i samma stig. Trots de unga åren har hon koll på hur man med ironi skapar humor. Det bevisar Sofia med svaret hon gav i en intervju på AB i veckan.

Hur ser du på att dela blogg med Simon "Dybban" Lindell och Jens Jadbäck?
– Jag inser att jag ska paras ihop med levande legender, bloggare på High stakes nivå, men jag är som vanligt inställd på att själv lära mig massor. Jag kan nog komplettera dessa veteraner med en ung oförstörd pokerspelares naiva och optimistiska syn på livet. Dessutom har vi redan kommit överens om att göra detta riktigt bra tillsammans och att vi kommer att peppa varandra.

Det ska jag tänka på när jag sitter och nöter 20/20 kr på Cosmopol nästa gång. "Jag är ju i alla fall bloggare på Highstakes nivå."
- Jag satsar med ett debattinlägg om monopolet , säger Jens.
- Jag reraisar med ett fylleinlägg, kontrar jag.
- All in med en religionsdiskussion, brölar Jens en sekund senare.
- Syyyn! vrålar jag.
- Fuck, säger Jens.
- Haha, jag visste att du bluffa, ler jag.
Tyvärr blir man inte så rik på att syna ner Jens när han sitter på luft.
.
På något sätt saknar jag Valterego i Superbloggen. Han var som en bloggfar för mig där. Även om han är rätt tunn i kroppen (hade han boxats hade han antagligen tävlat i viktklassen "asplöv") så är han en bra person att hålla i handen när det blåser. De två som lämnar är verkligen som Yin&Yang för mig.
.
Ni som är insatta i pokersvängen, vad tycker ni om de nya bloggarna? Gjorde vi rätt val?

Kommentarer
Postat av: Stefan

Skojar du? Helt suveräna val!

2011-02-24 @ 16:26:22
Postat av: Johansson

DÖDARN var ett ruskigt bra val!

2011-02-24 @ 16:35:39
Postat av: Andy

Mycket bra val:)

2011-02-24 @ 19:57:50
Postat av: Pokerstar

Besviken...

2011-02-24 @ 20:34:28
Postat av: dybban

Men, Mattias. Kom hit så ska pappa trösta dig. ;)

2011-02-24 @ 21:49:46
Postat av: Peppe

Mycket bra val! Jag har följt pokerbloggar i många år...och törs säga, utan att darra på snusläppen, det här blir fint det...:)

2011-02-25 @ 01:13:07
Postat av: Dan

Sa ju att Dödarn skulle börja skriva, du är så lättläst Dybban ;)

Men det var mycket bra val ni tog till bloggen!

2011-02-25 @ 11:45:04
URL: http://danny905.blogspot.com
Postat av: Roffe

Det blir säkert bra för alla som gillar handhistorik och gråt över alla fiskar som har oförskämdheten att dra ut på rivern.



För oss som vill se en kritisk granskning på hela pokerbranschen blir det en gäspning i vanlig ordning. Får lita på dina texter Simon.

2011-02-25 @ 14:58:19
Postat av: Jimmyl

Helt säker på att det kommer bli toppen!

2011-02-28 @ 20:27:09
URL: http://sv.pokerstrategy.com/uJ4107
Postat av: Vigge

Utan tvekan årets bästa val. Jag var som du köpte pkr magazine enbart för hans skull, jag menar karl kan ju få en skrift om kebab att bli underhållande och inte minst är det hans fel att man åt sig mätt på skiten.



Men nu till kritik, varför skriver du så sällan? Vet du hur tråkigt mitt jobb är?? Tänk på det.. ;)

2011-03-01 @ 12:47:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0