Det blir en kontrasternas sommar

Jag sitter och funderar på när och om jag ska åka till Vegas i sommar. Försöker väga för- och nackdelar med att besöka syndens näste för tredje gången på ett år.
.
Men när jag tänker över situationen så finner jag i stort sett bara fördelar. Som att man i Vegas kan...
.
...beundra konst lite hur man vill.
.
...dricka jättestora öl på Mirage och dessutom behålla de fina plastglasen. (Och tydligen behöver man inte dricka upp hela på en gång.)
.
...få vandra runt bland jättestora, fräcka, byggnader. Som dessutom innehåller en sjujädra massa roliga grejer. Pokerbord till exempel.
.
...få dra på sig en vit skjorta, leka skäggig stekare, och dricka Tom Collins med vackra blondiner i valfri bar.
.
...få skorna putsade av självaste Phil Ivey.
.
...träffa läskiga kändisar.
.
...se vad som verkligen döljer sig där under.
.
Som sagt. När man ska börja väga för- och nackdelar är det svårt att bortse från att Vegas är en förjädra kul stad. Och nu har jag knappt ens nämnt att man kan spela poker också. Mycket poker.
Det lutar åt att jag drar i väg i juni. Tydligen måste jag dock planera så att jag även kan delta på Storuman-dagarna sista helgen i samma månad. Det är ungefär som Vegas, fast annorlunda.
.

Storuman under Storuman-dagarna.
.
I Storuman kan man nämligen också roa sig kungligt. Byggnaderna är kanske inte riktigt lika "breathtaking", men poker kan man spela och sprit kan man dricka. Under Storumandagarna kommer det dessutom artister. Förra året var det E-Type tror jag. Och ärligt talat, E-Type i Storuman eller Celine Dion i Vegas spelar ju inte så stor roll. Det är tur att jag gillar kontraster, för min sommar kommer att bestå av just det.

Kommentarer
Postat av: sven

ja det är ett sätt att få visa sina bilder..

2011-02-15 @ 18:16:26
Postat av: dede09

Du Dybban! Klart du skall åka till syndens näste!

Hade jag haft möjligheten att åka dit i sommar hade jag gladeligen gjort det! Ta med dig fjällan och åk över och ha kul och tjäna lite kosing på det!

2011-02-15 @ 20:21:39
Postat av: dybban

Ja, jag kommer säkerligen åka. Och det är klart att du ska följa med! Du kan väl också ta med dig fjällan? ;)

2011-02-16 @ 18:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0