"Lite sällskap" istället för internet

Jag har fortfarande inget internet hemma i min nya lägenhet. Det beror främst på att jag inte orkar, att jag är en jädra slapptask. Nu har jag dock ringt mitt femte samtal till telia så nu borde det vara klart inom en snar framtid. Ett liv utan internet på kvällarna gör dock att jag känner mig lite naken. Inkomsterna har dessutom lyst med sin frånvaro då jag i princip inte kunnat spela någon nätpoker alls.

Frågan är då vad jag gör med all ledig tid, som ett internetfritt liv faktiskt ger? Jag ser på tv. Och gör armhävningar. Jag borde läsa alla böcker jag inte läst i bokhyllan. Men jag ser på tv. I går fick jag ett nytt favoritprogram, "Lite sällskap". Det går på femman och leds av Filip & Fredrik. Som vanligt har radarparet hittat ett gäng riktigt speciella människor som de denna gång försöker para ihop. Citat med guldkant haglar.

Som när 24-åriga Elins dejt, Johan, skulle köpa en första romantisk present och kom med förfestspelet "Sex, booze och rock'n'roll" inslaget i finpapper. Kommentaren till det, med grov norrköpingsdialekt, är lysande.
- Jag vet inte riktigt, men han på Teknikmagasinet sa att det skulle vara jäkligt kul.
Vilken tjej faller inte för en sån romantiker?

Inte heller, lite mer mogna, Nina hade någon större tur bland presentgivarna. Roligast var värmländska Jan-Erik som gav bort en fruktkorg. Ja, det var inte fruktkorgen som var kul utan förklaringen till tv-teamet efteråt.
- Många ger ju viner och sånt, men jag tänkte att en fruktkorg kan väl vara roligt. Det representerar ju mig, för jag tycker ju väldigt mycket om frukt. Och jag hoppas ju att hon tycker om frukt...

Det är skönt att få tips från tv om man någon gång i framtiden skulle behöva köpa en present till en tjej igen. Sånt lär man sig banne mig inte när man spelar nätpoker.

Kommentarer
Postat av: Dan

Haha klockren serie är det.

För att fortsätta citatet så sa Jan-Erik. "Det representerar ju mig, för jag tycker ju väldigt mycket om frukt och såna saker. Och jag hoppas ju att hon tycker om frukt... och såna saker. Såna saker är väldigt viktiga här i livet :)

Har du använt din vackra I<3 my boyfriend t-shirt nå här hemma i Sverige då?

2010-10-05 @ 17:12:29
URL: http://danny905.blogspot.com
Postat av: dybban

Hehe. Ja, faktiskt. Jag var ute och sprang i den igår. Men jag hade en tröja över. ; )



Och ja. "Såna saker" är väldigt viktiga.

2010-10-05 @ 17:38:36
Postat av: rosjon

Jaha, det blir till att kolla på med Livan ikväll. Och när du sen får internet igen ska du se att det går att titta på tv samtidigt som man drar in pengar.

2010-10-05 @ 18:17:55
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: dybban

Jaså, är du en sån där man som kan göra två saker samtidigt? Inte undra på att frugan stannar kvar hos dig. ;)

2010-10-05 @ 19:36:28
Postat av: Optikern

Har 3 ingen täckningen norr om Östersund?

2010-10-10 @ 14:13:42
Postat av: Murdoc

http://www.youtube.com/user/MurdocLC?feature=mhum#p/u/3/HKKPcM8Vby4



XD

2010-11-01 @ 16:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0