Nära, och nära igen.

Årets Vegasresa slutade med två turneringscashar. Men nöjd är jag knappast. På finalbordet häromdagen lyckades jag trippla min stack och låg riktigt bra med när jag gjorde veckans sämsta spel. Alla lägger sig till mig på lilla och jag viker upp A9. På något sätt lyckas jag få in 22 blinds mot big blind som har AQ. Riktigt onödigt och jag ångrade mitt spel redan när jag sköt in markerna. Slutade därmed som 8 av 113 spelare, vilket ändå gav en hyfsad slant då bara nio fick pengar.

Ikväll spelade jag min sista turre i Vegas för den här gången. En 225 dollar deepstack turbo, med 153 spelare. Jag och Mattias låg etta och tvåa med 25 spelare kvar. Då kändes det riktigt bra. 18 spelare fick pris. Sen gick blindsen upp nåt så fasanfullt. Mattias åkte som 15.

Med blinds 15k/30k och 4k ante, hade jag blindat ner mig till 270k. Då försvinner plötsligt big blind och jag tar en rövare för att sno blindsen som med ante ligger på hela 73k. Ställer med Q9o. En hjärndöd italienare säger då "raise" på knappen. Han har inte sett att jag är all in och vill genast ta tillbaka sina marker. Det får han dock inte och blir tvingad att syna min hand. Och vad hade han då? K9o. Rövsvett. Han hade så klart aldrig synat om han sett att jag var all in. K9 står och jag ut på plats 14. Det suger för topp fyra var bra pengar med så många spelare.

Om jag räknar bort inköpet till eventet så har jag ändå gått bra på resan. Jag hade lätt kunnat stanna här i ett par veckor och grinda turneringar. Det är riktigt bra värde för den som inte är helt bakom flötet. Optikern började dock nästan gråta i kväll när han spelade bort hela reskassan på cashgame. Nötfärg på turn förlorade mot straight flush på river. Han hade inte ens råd att dricksa servitriserna som kom med drinkar i slutet. Men som god vän rykte jag så klart in med ett par dollar. Då passade han på, jädrar va dragen han blev.

Snart kommer en mer utförlig sammanfattning om hela resan med lite anekdoter om vad som hänt. Då blir det inte lika mycket poker som det har blivit i inläggen hittills. Tjolahopp!

Kommentarer
Postat av: Hogge

Sa du precis att Optikern var bakom flötet, eller missuppfattade jag inlägget

2010-06-29 @ 12:49:25
Postat av: dybban

Haha. Inga kommentarer.

2010-06-29 @ 15:51:44
Postat av: hanna

bra! mer inlägg utan poker :)

2010-06-29 @ 20:26:49
Postat av: jennie

stackars optikern... tur att du ryckte in och räddade hans kväll!

2010-06-29 @ 20:33:10
Postat av: Anonym

Här kan ni läsa om kära dybban;)

2010-06-30 @ 00:42:08
URL: http://vegas2008.blogg.se/
Postat av: Optikern

Hehe helt bakom flötet är jag väl ändå inte. Hade bara ett sjukt oflyt sista kvällen.

2010-06-30 @ 16:54:09
Postat av: dybban

Sant, den oturen du hade under första och sista dagen var tungt att skåda. Du är faktiskt inte så pjåkig. =)

2010-06-30 @ 20:37:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0