Snorgrönt och AC

Jag begär inte mycket av livet i form av pråliga prylar. Får jag bara ha en virusfri dator, rena kläder och en hyfsat hel telefon så klarar jag mig utmärkt. Andra prylar kan jag egentligen vara utan.

I helgen bestämde jag mig dock för att använda lite av pengarna i madrassen och slå till på en ny bil. Den gamla röda kakburken till Seat vi har åkt runt i det senaste året är ju så liten att man sitter med näsan i fönsterrutan. Dessutom klagar Hanna alltid på att den är så fruktansvärt ful. Personligen har jag inget emot dess utseende, men man vill ju inte stöta sig med kvinnfolket.

Så nu när lillsyrran ville sälja sin snorgröna Golf var jag inte sen att ta tillfället i akt och byta upp mig. Nu glider dybban runt med både AC, air bag, fyra dörrar och larm på bilen. Jag hoppas Hanna blir nöjd nu. Vissa människor är ju dock ömöjliga att imponera på. Det skulle inte förvåna mig om hon hävdar att snorgrönt inte är årets färg.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Färgen va fruktansvärd med det är ju insidan som räknas!

2009-03-30 @ 12:26:35
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: Hanna

vi får väl se om den blir godkänd dybbis..

2009-03-30 @ 14:35:06
Postat av: dybban

Jag slipper i alla fall tappa bort den på parkeringar för den är ju lätt att känna igen. Du kommmer kosta mig mer än frugan själv Hanna.



2009-03-30 @ 15:44:13
URL: http://dybban.blogg.se/
Postat av: Optikern

Men Hanna är inte dyr i drift hon... Lite sushi och vitt vin så är hon nöjd!

2009-03-30 @ 15:56:57
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: beccy

jag visste inte ens att du hade en bil innan.. snorgrönt tycker jag låter som en trevlig färg nu till sommarn :)

2009-03-30 @ 21:49:26
Postat av: jennie

ja, snorgrönt piffar alltid upp! antar att alla i "tjejgänget" slängt sina snorgröna/ illorange championtröjor, annars hade det varit rätt gulligt att matcha.

2009-03-31 @ 06:09:03
URL: http://jennieskriver.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0