Jag är en fisk

Jag skadade mig i en fotbollsmatch i måndags. Fick en jättebebis skruvdobbar och 85 kilo över högerfoten. Nu ser den ut som ett stort svullet blåbär. Det är lite jobbigt att vara i Göteborg utan att kunna gå. Det är lite jobbigt att vara någonstans utan att kunna gå. Så nu sitter jag här hemma hos optikern och känner mig som en hjälplös invalido. För en timma sen var han hemma på lunchen med en utsökt korv med mos och bjöd på. Precis som en feeder.

Det är alltid likadant när man blir sjuk eller skadad. Plötsligt förstår man värdet av att vara frisk. Men jag lovar att jag inte är bättre än en guldfisk. När allt är läkt är minnet om eländet också borta. Och värdet av det friska likaså. Att spela hålstegdrag för hela stacken är ingenting i jämförelse. Det är vad jag kallar fisk. 

Kommentarer
Postat av: Optikern

Men du glömmer väl inte de delikata ost- och baconbitarna i korven?

2009-08-06 @ 21:36:59
URL: http://optikern.blogg.se/
Postat av: dybban

Precis, som en riktig feeder. Gömmer det göttaste i mitten så att man inte ska veta om hur fet man ska bli. Gourmet Grill i Göteborg är den bästa korvgrillen i världen.

2009-08-07 @ 16:46:54
Postat av: Optikern

Gourmet korv om vi får be

2009-08-07 @ 17:38:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0