Sorti ur SM...

Drygt 1700 kom till start i Unibets SM main event. Jag startade bra och hade efter någon timma dubblat min stack till drygt 20 000. Tyckte dessutom jag hade kontroll på bordet och var aldrig illa ute. Men så efter drygt två timmar...

Raisar 1500 med QQ UTG. Blinds 250/500. Får två syn. Flopp 994. Jag betar halvpott. Första synare, som precis täcker mig, miniraisar. Jag sätter honom på ett medelhögt par, 88-JJ, och ställer. Blixtsyn och han vänder upp AA. Doh!

Kanske kallt av mig att ställa, men jag har svårt att sätta honom på ett högre pocket då han synar en raise i rätt tidig position. Och jag vet inte hur jag ska kunna komma i från handen? Bara att säga np Sir...

Kommentarer
Postat av: Lillebror

GAAH! Spelade just sit&go 30kr 20 pers med 5 gubbar kvar. Fick pocket Q på BB. Min stack låg på 5-6k nånting. UTG synar, nästa kille raisar till 300 (blinds var 50-100). Jag reraisar till 600. UTGsnubben lägger sig och den andra synar. flopp: Qr 9r 2r. Jag betar halva potten ungefär. Han funderar lite och synar. Fick känslan av att han hade något högt ruter och ville se ett kort till. hjärter 4 kommer på river och jag checkar. Han betar pot ungefär, så jag trodde att han försökte bluffa ut mig. Jag ställer och killen blixtsynar och visar AK i ruter. H-vete tänkte jag och bröt av pennan som jag hade suttit och tuggat på.



Spelade jag helt vrickat eller gjorde jag hyfsat rätt? Den andra killen spelade över lag ganska aggro.

2008-11-04 @ 00:42:41
Postat av: Lillebror

På turn kom hjärter 4 menade jag!

2008-11-04 @ 06:51:24
Postat av: dybban

Du borde ha reraisat mer än 600 innan flopp och jag hade nog ställt all in direkt på turn utan att vänta. Men han hade aldrig lagt sin hand före flopp så det hade inte spelat någon roll och det blev ju all in på turn ändå så jag tror inte att resulatet hade blivit annorlunda vilka två som än hade spelat handen.



Otur Boubben.

2008-11-04 @ 10:08:19
URL: http://dybban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0