Är Ken gul?

Eller är han bara en sanslöst skicklig entreprenör? För inte nog med att han får betalt för att blogga hos Pokerlistings. Nu tar han betalt för att föra konversationer med sina läsare i kommentarsfältet också.
 
Jag har mycket att lära. Hur kan jag ha missat denna utmärkta affärsidé?
 
Tyvärr verkar folk återigen ha missuppfattat Kens storhet. Mattias "Pokerstar" Andersson vägrar helt sonika gå med på att betala vad det är värt att diskutera med Ken i kommentarsfältet på Kens blogg. Ja, han vägrar betala någonting alls. Jag tycker det är oförskämt.
 
Mattias, skärp dig nu. Du fattar väl att det kostar att få fraternisera med storheter som Ken? Och hur kan du undgå att förstå att en diskussion med Ken är något så mycket mer än en vanlig debatt? Det är ju undervisning av den högre skolan. Du lär för livet, vilket för mig är obetalbart. Du borde betala mycket mer än de 1250 kronor som Ken begär. Det är rena rama REA-priset.
 
Jag hade dock förväntat mig att fler personer hade slutit upp till Kens försvar i hans blogg. Inte ens hans närmsta anhängare verkar stötta Ken i hans enträgna kamp att hävda sin självklara rätt att ta betalt för något som att ge undervisning i läsförståelse utan att eleven faktiskt förstått att ett avtal är slutet eller att eleven ens uppfattat att han har fått ta del av några lektioner.
 
Jag förstår inte varför inte folk backar upp Ken? HAAAALLLÅÅÅÅ!!!???? Era ynkryggar! JAG tänker i alla fall backa Ken till hundra procent.
 
Jag tror inte alls att Ken är gul . En så sanslöst skicklig entreprenör kan bara inte bli det...
 
 

Kommentarer
Postat av: R.Åberg

Kan inte förstå alla idioter som ingår oliks vad, när man sedan ändå inte ämnar att betala/utföra när man har torskat. Håller med Rosjon där.

Tänker nu inte bara på Ken, som kommer att göra rätt för sig, han vill bara narras, utan jag har själv olika polare som backar ur ett förlorat vad med olika ursäkter.

Tröttmössor. Vad har ni att säga till ert försvar!
(Tror inte mina polare läser detta dock:) )

2013-05-23 @ 22:45:14
Postat av: dybban

Tjena herr Åberg,

Visst kan det finnas unika omständigheter som gör att "betalningen" av ett vad inte kan utföras. Men det har varit extremt mycket konstigheter den senaste tiden.

Själv förlorade jag nyligen tusen spänn då jag slog vad med en Gaisare när GAIS mötte ÖIS. Och ÖIS förlorade...

Domaren var en riktig ubertomte, men jag fick banne mig hosta upp ändå. Sånt är nämligen livet om man är Öisare och tycker om att slå vad...

Vad för slags vad är det dina polare backar på? (Nyfiken i en strut.)

2013-05-23 @ 23:17:28
Postat av: R.Åberg

Tjena D,
Man ska inte slå vad ifall man vet om att det finns risk att man inte vill/kan betala eller utföra en handling.

Hur schysst är det mot motparten?

Min polare torskade ett vad där förlorare var tvungen att ha på sig en jätteblöja på bio och se Oblivion. Anledningen till att han inte ville utföra vadet, var att han redan hade sett filmen, samt var pank.

2013-05-23 @ 23:28:56
Postat av: R.Åberg

Dybban, du behövde väl då bara ha sagt att du är "pank" eller/och att det är domaren som ska betala till din polare.

Vilka "unika" situationer menar du att man inte ska utföra/betala ett vad ? När någon är döende och sista kronan går till medicinerna?

2013-05-23 @ 23:33:08
Postat av: V.Svärd

Jag förlorade ett vad i Tisdags, straffet som jag fick var att jag under hela dagen var tvungen att svara 'Berit's blommor' i min telefon på jobbet under hela dagen.

Gick bra ända tills chefen gjorde sitt 30:e samtal till mig. Efter det var varje samtal förknippat med viss ångest över att jag kanske förlorar mitt jobb.......

2013-05-24 @ 14:46:01
Postat av: R.Åberg

@Svärd
Haha, ja men om risken är att man skall få sparken eller att risken att man får ångest över ett förlorad vad; tips - ingå då inget vad.

Man måste tänka efter vilka konsekvenser det kan bli av ett förlorat vad. Är man inte beredd att ta konsekvenserna, så skall man avstå. Inte schysst mot den man slår vad med.

Körde du "linan" ut?

2013-05-25 @ 08:55:01
Postat av: V.Svärd

Jag kör alltid linan ut, men jag borde bli bättre på att analysera konsekvenserna:-)

Jag är så jädra bra på mitt jobb så jag kommer aldrig få sparken!!
Som du märker så lider jag även av storhetsvansinne:-)

2013-05-25 @ 10:40:08
Postat av: R.Åberg

Haha, bra bra Svärd:)
Men PRECIS: Man borde blir bättre på att analysera konsekvenserna.



2013-05-25 @ 11:05:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0