"Pokerproffset" showar vidare

Sitter i soffan och har tv:n på i bakgrunden av söndagsgrinden. 
 
Mina öron sätts plötsligt på spänn när jag hör ordet "pokerproffs". Jag tittar upp och ser att femmans show "Min man kan" har startat. Jag håller på att sätta kaffet i vrångstrupen när mannen som kallar sig för pokerproffs är 50/50 Pokers "starke man" Mattias Ericsson. 
 
Han flinar rakt in i kameran iklädd någon slags märkes-piké.  
 
Jag funderar på när programmet spelades in? För ingen har väl sett Mattias sen det visade sig att 50/50 var ett av de största fiaskon och scam-företag i svensk pokerhistoria? 
 
Men det känns ju bra att veta att det är vad man kan kalla sig när man har brännt sina kunders pengar och förlorat all trovärdighet utan att ens orka kommentera saken. Eller be sina kunder om ursäkt. 
 
Pokerproffs.
 
Mattias orkade inte ta något ansvar när det kom till 50/50. Men när han fick chansen att visa upp sig i tv så kunde egot inte stå emot längre. Tänk att få flanera med Pontus Gårdinger. Vinna 50k på att leka. 
 
Mattias och hans sambo kom sist. Åkte ut först. Det blev inga pengar. Men väl 15 minuter i rampljuset. 
 
Som pokerproffs. 
 
Jag tror aldrig ett yrke har devalverats så snabbt. Av någon. Någonsin. 
 

Kommentarer
Postat av: Tank

Kul att du var med i vår turnering igår dybban. WP!

Och f%&k 5050.

2013-03-18 @ 11:55:18
URL: http://svenskaspelare.com
Postat av: dybban

Ja, bara kul även om det gick så där. Kanske tar revansch nästa vecka. ;)

2013-03-18 @ 16:19:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0