Äntligen lunch

Jag har saknat de där luncherna. Förr i tiden kunde man sätta klockan efter Patrik Sjöberg när han klev in på Sandberg & Månsson. 14.15. 
 
Men nu har vi inte sett honom på ett tag. Det kan ju bero på att vi inte har varit där heller. På Sandberg & Månsson. För det är dit jag och Optikern går när jag har vunnit en poker-turnering. Det står liksom inskrivet i vår vänskaps-lagbok att jag ska bjuda på lunch då. 
 
Så i natt när jag vann Söndagssteken så skickade jag ett mess. "Lunch. Imorgon. Kl 14." Jag minns dagarna när jag fick bjuda på lunch flera gånger i månaden. Vilka tider. Livet är hårdare nu...
 
På finalbordet fick jag bland annat sällskap av Jonatan "Samvetet" Hellman. Han skrev en blogg om bragden. Den gode Hellman verkade lite butter över att jag inte 3-beta honom (som sig bör) med 25-30bb utan bara pushade rakt ut så han inte fick chansen att gå bananas med en fyrbets-allin som han älskar att göra. 
 
Men jag har lärt mig av WPT-vinnaren Emil Ohlsson att får man 44 med 25bb på ett finalbord och någon har höjt så är det bara att trycka in skiten. Gick ju bra för honom...
 
Du får ta det som en komplimang att jag inte vågar spela spelet mot dig Jonatan. Vill inte låta dig dansa call-dansen och få mig att göra en dålig syn. För jag vet att jag kommer syna när du väl gör dansen. Den är för farao lika legendarisk som gangnamstyle-dansen. Den sätter sig på hjärnan som en elakartad tumör. 
 
I övrigt hade jag bra kortsnitt och flyt hela turren så jag skyller inte vinsten på skicklighet. I bland vill det sig bara.  
 
Nu känns investering av ny tv rättfärdigad
 
Och nu väntar jag bara på att lillbrorsan ska skicka ett sms med texten. "Ok, du vann 46k. Meeen, hur mycket förlora du då?" Som i min senaste pokerkrönika
 
Patrik Sjöberg kom inte förbi i dag. Det hade i för sig inte fått husmanskosten att smaka bättre. Det hade inte fått något att bli bättre överhuvudtaget. Men människan är tyvärr bygd så att man gillar rutiner. Och att de följs. 
 
För övrigt är det bara 10 veckor kvar tills Optikern blir farsa. Jag är inne på att ungen ska heta dybban. Optikern vill ha 25k för det. 
 
Jag tänker typ: sämre investeringar har man ju gjort...
 
Ska fundera på det till nästa lunch...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis!
Men skall Optikern få en liten "snok"?
Wow - grattis din lilla glasögon orm!!

M

2013-03-18 @ 15:34:59
Postat av: Pokerstar

Det var jag som skrev

2013-03-18 @ 15:35:24
Postat av: dybban

Ja, visst är det kul. Lennart ska han heta, tror jag. Om det inte bli dybban förstås...

2013-03-18 @ 15:51:13
Postat av: Pokerstar

Fast Optiken är av den ärliga sorten så Lennart skulle då inte passa som namn på hans son

2013-03-18 @ 16:10:23
Postat av: Pokerstar

...jag hade en Lennart på min gård och han hittade bara på saker. Men möjligt att Optikern hade en snäll Lennart på sin gård..

2013-03-18 @ 16:12:40
Postat av: Björn

Grattis Dybbovish... GG :) Tänkte vi kunde se till att vinna den en gång var i månaden så klarar vi oss nog ;)

2013-03-18 @ 16:33:14
Postat av: Optikern

Jag brukar hitta på saker så Lennart kanske blir bra trots allt...

2013-03-18 @ 17:36:54
Postat av: Optikern

För övrigt va det roligt första gången Annelie va med och vi sa att snart kommer Patrik.
Hon trodde inte alls på oss men likt skalmans ät- och sovklocka klev han in genom dörren precis samma tid som vanligt.

2013-03-18 @ 21:27:05
Postat av: Roffe

Jag tycker ungjäveln ska döpas till LappRoffe. Lennart låter fånigt.
I förpuberteten kommer detta barn att sitta i skolan och veta bäst. Iförd Gatsbykeps och runda glasögon tjock-TV-style. Lite Mengele sådär. Dessutom kommer han att tvätta kuken i varenda handfat han ser, och även dricksfontäner. Pappa upp i dagen.
Han har min välsignelse, hur det än blir.
Men minns att jag sagt det..

2013-03-18 @ 22:47:27
Postat av: ANdy

Grattis mr Dybban. Då kan du ju hänga med nu då:)

2013-03-19 @ 07:44:31
Postat av: Optikern

LappRoffe blir lite dyrare, särskilt om det blir en tös.
Annars låter din beskrivning som en trolig sanning.

2013-03-19 @ 17:07:41
Postat av: Optikern

Den här va kul.

http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20130315

Sen va den här också kul om man tänker din antagonist...

http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20130318

2013-03-19 @ 21:08:33
Postat av: Optikern

Typiskt länkarna blev fel.
Här är rätt
1.
http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20130316

2.
http://channels.msn.se/serier/default.asp?cat=rocky&count=0&date=20130319

2013-03-19 @ 21:11:39
Postat av: dybban

Haha. Dom var bra!

Det där ollon-tvättandet är väl snart värt en egen blogg-text tror jag...

2013-03-20 @ 23:50:52
Postat av: hanna

jag säljer andranamnet för 10k! Dybban vare sig det blir tjej eller kille.. Om du vill ha tilltalsnamnet ska jag fundera på lämplig summa..

2013-03-25 @ 13:26:39
Postat av: dybban

Hanna;

Om det blir en kille. Ska han heta Per Malte Lennart Dybban Fredriksson då?

Eller får Dybban en mer framträdande roll i ordningen?

Ni kanske till och med väljer att stryka övriga andranamn och kör Lennart Dybban Fredriksson rakt av?

I så fall får du 10k i näven imorgon!

2013-03-26 @ 04:33:50
Postat av: dybban

En fråga till. Går pengarna in på "Lennarts" framtida körkortskonto, eller till väsk-fonden?

2013-03-26 @ 04:35:26
Postat av: hanna

ordningen i namnet kan diskuteras och om det blir pojk är det ju upp till johan.
Om det blir en tös blir det Hilma-Liv Dybban Pettersson (eller Fredriksson då om vi pallar att ändra..).
Pengarna går så klart in på skruttens sparkonto, vi måste ju kunna försvara att vi sålt en del av hens namn! :)

2013-03-26 @ 11:59:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0