Mot dag 2 i SM

Vaknar upp i en ny hotellsäng. Gick och lade mig tidigt igår, men är ändå trött. Det styrker min tes att det inte spelar någon roll vilken tid man somnar. Man är ju lika död ändå när man ska upp. 
 
Kollar in chipcounten på poker.se från Main Event i SM. Och kan konstatera att den stora Korsbergasonen, Joakim von Anka själv, Magnus Petersson, sitter på den största högen med marker. 
 
Jag är ändå fullt nöjd med min dag 1. Tror jag gjorde ett smart val som valde dag 1A. Det känns som startfältet var lite mindre stjärnspäckat då. Hur som helst har jag nästan 100k, med ett medel på 60-nånting. Det innebär en nuvarande 16 plats av de 108 spelare som är kvar i matchen. 
 
Det var längesedan jag hade en så stabil dag 1 i en turnering. Inga stora flippar utan bara en fin graf riktad snett uppåt. Jag planerar att skriva lite mer grundligt om eventet när allt är klart. 
 
I år blev det 260 spelare totalt vilket ger ett första-pris upp mot 700k. 
 
I övrigt känns SM på CC lite som en firmafest. Alla är här. VD som städpojkar. Det är en familjär och skön atmosfär där man får träffa de man spelat mot på nätet och alla kompisar man har fått inom pokern genom åren. Jag älskar´t.
 
Ser fram emot dag 2, som startar om någon timma nu. Det är många mäktiga spelare kvar och det är alltid kul att möta riktigt bra pokerspelare, även om man blir uppfintad på läktaren med hela ansiktet fullt av senap ibland. Det får man ta. Det är värt att bli lite förnedrad för chansen att få lära sig något.
 
Vill man spela fotboll mot Zlatan så gör man ju inte det för att man tror att man är bättre...
 
Annars är det nog ett par stycken som tror att just han är bäst i dag? Vi har ju som sagt en förmåga att övervädera vår egen förmåga vid borden. Men vem är den bästa spelaren som är kvar? 
 
Jag har ingen aning. Jag vet bara att det inte är jag. Men att bollen är rund...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0