Finaldag i SM

Vissa dagar är lite roligare än andra som pokerspelare. I dag är en sådan dag. 
 
Det är finaldag av SM på CC med 18 spelare kvar. Och jag är på något sätt kvar med hyfsad stack. Sanningen att säga så har jag bara stoppat in pengarna på en enda flipp preflopp i hela turren. Och då förlorade jag med 77 mot nät-ikonen Krigas AK. 
 
Första pris är närmare 700k. Det vore först och främst kul att ta sig till ett finalbord. Har dock en halvtaskig lottning i dag då chipleadern Ramzi har position på mig. Han sitter med nästan 900k. Jag har drygt 300k och avg ligger på 360k, har jag för mig. 
 
Det lär bli ett par intressanta potter. Ska göra allt för att få in det bra. Annars får jag väl en gång för alla damma av den klassiska Dybban-turen som har svikit mig vid ett par viktiga lägen den sista tiden. 
 
Ni kan följa finaldagen på poker.se och deras live-uppdatering. Det börjar klockan 15.00. Prick!
 
Annars fick jag snällt sova över hos Valterego i natt. Jag hade ju inte räknat med någon finaldag så hade inte bokat något hotell. Men Valter fällde sin varma filt över mig och släppte in mig på sitt rum. Och jag flyttade tacksamt in i världshistoriens minsta hotell-rum. Men hjärterum gör plats för stjärterum...
 
Fick även äran att gäst-spela i Egon&Koivus podcast. Och samtidigt göra lite reklam för min och Mattias nya podd, som hade premiär i veckan. Den börjar kanske lite trevande, men vi hoppas att hitta vår grej fullt ut inom en snar framtid.  
 
Nu ska jag äta banan och ladda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0