Event #53

Robin Ylitalo kom sexa igår i ett 1500-event och fick 92k dollar. Riktigt bra, men ändå tråkigt att det inte fick bära hela vägen till över 500k och ett armband så klart. 
 
Själv lirade jag event #53 i går. 1500 NLT.
 
I första pausen kl 14 kom jag på att jag inte hade käkat något på hela dagen. Så köpte med mig en melon-tallrick till bordet som jag glufsade på med en gaffel. Folk som äter brukar ofta vara lite tightare och bara spela ok händer då det är jobbigt att spela och äta samtidigt. 
 
Självklart fick jag en litet kortrusch just då och var tvungen att spela varenda hand samtidigt som jag tuggade melon och annanas. Jobbade upp mina 4,5k till 7k när jag synade en höjning från cut off på knappen med QJs. Big blind synade också. 
 
Flopp KT7. Big Blind som spelat väldigt random donkar ut och cut off lägger. Jag synar. Turn 8. BB, som har ett fint litet bockskägg fortsätter bomba. Jag pallar inte att torska mot en dålig kung och slår om. Han synar snabbt. Turn 6. Check. Och jag stoppar in då vi har ungefär lika stora stackar. 
 
Jag ångrar mig lite över tilltaget när snubben på allvar ser ut att vilja syna. Vet inte riktigt vad jag ska göra under tiden som han steker så börjar frenetiskt tugga melon. Bit efter bit. Jädrar vad jag tuggar. Plötsligt kan jag svälja utan att jag ser nervös ut. Så jag sväljer och sväljer. Annanas, tre sortsers melon. Vindruvor! Allt ska ner. 
 
Vad annars ska jag göra? Det hinner slinka ner en banan också under de 4-5 minuter som bockskägget steker. Sen lägger han och visar K7 för floppat 2-par. 
 
Jag älskar melon. 
 
Var uppe på 12k efter 3 timmar och det kändes riktigt bra. Tyvärr fick jag byta bord typ åtta gånger på fyra timmar vilket alltid är tråkigt. Förlorade en del mot Sorel Mizzi efter en 4-bets bluff och var sedan totalt kortkall. Det är otroligt frustrerande att vara halvshort och kortkall mot ett mysigt fält. 
 
Åkte till sist som 700-nånting av drygt 2800 spelare när jag pushade 13bb på cut off med J9s, fick syn av AQ som floppade två ess. 
 
Fick i alla fall spela med några legender på väggen. Får se vad det blir för fler events. Tar dagarna som de kommer. 
 
I dag är det för övrigt 50 grader varmt. Det är inte mänskligt. Jag har inte spenderat en enda minut vid poolen hittills...
 
För lite bilder och små uppdateringar kolla min twitter här vid sidan av bloggen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0