Flyttar in hos "The Screaming Swede"

En tidig försommarkväll satt jag vid ett köksbord och letade tips på intressanta inflyttningar. Mitt emot satt Bjoelle. Han hytte med fingret och sa att han hade ett bra namn. 
- The Screaming swede! sa Bjoelle. 
- Det är klackrent, sa jag då jag alltid säger klackrent istället för klockrent efter att Zlatan klackade in 1-1 mot Italien i EM 2004. 
 
När jag hörde det så föll bitarna i mitt huvudet på plats. Det var så självklart och jag bannade mig själv för att inte ha tänkt på Mattias "The Screaming Swede" Andersson tidigare. För jag hade ju ofta tänkt på honom. 
 
Någon vecka senare satt jag i en bil med min fotograf Daniel mot Oslo. Där fick jag träffa en, på många sätt, unik människa. 
 
Och jag fick reda på hur ofta han tänker på sitt finalbord i WSOP Main Event 2004? Varför han försvann från pokerscenen? Hur hans pokerplaner för framtiden ser ut? Och om han fortfarande skriker? 
 
Följ medpå resan. 
 

Kommentarer
Postat av: Minna

hur go var inte han då? fantastiskt skön snubbe.

2013-07-09 @ 22:34:11
Postat av: dybban

Ja, unikt och härligt exemplar. Älskar att omge mig med såna människor.

2013-07-11 @ 07:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0