Att agera classy & ny podd

Det kändes som luften gick ur mig helt när Ramzi blev utdragen på river av en 2-outare och torskade en 2,5 miljonerpott med 120 spelar kvar av Main. Sen åkte Fredrik Halling ut av bara farten. Och inga svenskar var kvar i Main Event...
 
Även Snusarn fick in det bra, mot fem outs, men blev även han utdragen på river. Men vissa personer tycks överleva och tycka att livet är rätt fint ändå. Han är en av dem. Jag gillar honom mycket för det. 
 
Generellt är svenskarna rätt bra på att ta bad beats, tycker jag. Ramzi var lugn som en filbunke efter sin tunga bad beat och drog inte i väg en enda svordom. Inte en spark i en endast vägg. Inte ett kraftuttryck alls, faktiskt. Bara stillsamt och hedervärt. Klass rakt igenom. 
 
Ylitalo var också mjuk och len. Ville ha en öl bara. Sen var han hyfsat glad igen. 
 
Klart man blir lite avundsjuk. 
 
Jag tror att jag hade åkt raka vägen hem för en kur av whiskey och självömkan. Kanske hade jag börjat gråta på väg ut från Rio? Ja, det finns antagligen ingen hejd för hur patetisk jag hade varit. Tur jag slapp gå så långt och förnedra mig...
 
Här är för övrigt sista delen av mitt eget WSOP-äventyr. 
 
Och den sista av våra tre Vegas-poddar har också sett dagens ljus. Vi snackar om roliga händelser vid pokerborden, och de som spelat poker i Vegas vet att såna dyker upp regelbundet, och summerar resan. Både pokermässigt och allmännt. 
 
Ni hittar podden här och på Itunes här
 
Ja, nu känns det verkligen som om resan håller på att ta slut. I kväll ska jag försöka möta upp Nisse och Snusarn som åker hem imorgon.
 
Sen ska vi bara jobba in november 9. Så har vi gjort vårt med Pokerstudion också.
 
Gänget på plats: Jenny, Rikard, Patrik, Petsson, Daniel och någon som förstör fotot längst fram. 
 
Allt har sin tid. Vegas har haft sin. Det har varit grymt kul. Men nu börjar jag längta efter den svenska sommaren.

Kommentarer
Postat av: Roffe

Vill bara påpeka att ER pod slår Egon o Koivus med jättehästlängder.
Ingen jobbig dialekt.
Inget prettokör om vem som vet mest.
Ingen besserwisser som kräver utrymme.
Inget proklamerande om att poker skulle vara en medicin som får folk att bli friska...

Hatten av för er, Mattias och Dybban. Att lyssna på er till morgonkaffet har varit underbart. Danjo verkar ganska cool också.

Att ni ser förjävliga ut i bild är oväsentligt...

2013-07-16 @ 12:38:22
Postat av: dybban

Tack Roffe!

Jag tycker de två poddarna kompletterar varandra ganska bra. Egon och Koivu erbjuder saker vi inte kan och kanske vice versa.

Men trevligt att få vara med på morgonkaffet. Det är ju den finaste koppen på hela dagen! :)

2013-07-16 @ 23:33:28
Postat av: dybban

När jag kommer hem ska jag odla upp mitt rödlätta skägg och spara ut håret i en svans. Ölmagen behöver jag inte jobba på...

Sen ska du få se på något snyggt på bild!

2013-07-16 @ 23:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0