Nytt söndagsgrind-soundtrack

De sa att han var bättre än Dylan. Skivbolaget var säkra på att de hade hittat en ny världsartist. Men av någon anledning sålde inte skivorna i USA. Men han blev en hjälte ändå. Någon helt annanstans i världen. Utan att veta om det själv. 
 
Dokumentären "Searching for Sugar Man" (2012) om den bortglömda musikern Sixto Rodriguez, är banne mig det bästa jag sett på länge. En fullkomligt lysande story. Och jag vet inte om han är bättre än Dylan eller inte. Men en sak är säker: Sixto Rodriguez personlighet och historia berör som den sötaste Dylanlåt. 
 
 
Här kan ni se filmen gratis likt jag gjorde i torsdagskväll. Glodde på film och smårailade Norrländskan när hon spelade poker. När storyn var slut så var jag tvungen att lyssna igenom Rodriguez låtar. Och det gick bara bättre och bättre för Norrländskan och vi blev helt säkra på att det berodde på musiken och kunde därför inte byta artist. Så lyssnade in mig ett par timmar och har nu kärat ner mig rätt hårt. Norrländskan kom dessutom riktigt långt (4 av 1072) i sin turre och klonkade 75k! 
 
Pokern för mig har inte gått smärtfritt hittills i år. 2012 var bubblans år och det tycks fortsätta på samma linje i år. Bubblade 500kr Texas på CC i måndags på finalbord mot Olof Thorson, Fisk-Mackan och andra legendarer. Så 2013 är jag akterseglad av Norrländskan som ligger drygt 100 kalla laxar upp för månaden. Snart får man väl krypa till korset och be om lektioner...
 
Eller så tar jag tag i det i kväll och börjar visa upp lite resultat. Ännu en klassisk söndag. Precis vad veckans pokerkrönika handlar om: söndagar. 
 
Jag vet i alla fall vilken artist som står för soundtracket till kvällens grind...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0