Tänkte ungefär så här...

Jo, jag tänkte att tidens tand inte kan nagga på mig. Skava på min stamina. Det var vad jag tänkte. 
 
Jag trodde att min kropp var ungefär den samma nu som för 18 månader sedan när jag lade ner min fotbollskarriär. 
 
Så jag tänkte att jag, utan andra förberedelser än att ha letat fram något av mina fem par Adidas Copa Mundial i förrådet, kunde gå in och dominera en minusgradig fotbollsträning på division 6-nivå. Efteråt skulle tränaren antagligen komma fram och be på sina bara knän om att jag skulle ta upp karriären igen och i en fri roll på mittfältet leda deras lag till en så efterlängtad serieseger. Jag skulle svara:
 - Schemat är tight nu. Men jag ska fundera på saken...
 
Det var ungefär så jag tänkte, faktiskt. 
  
Jag har nog aldrig tänkt så fel, faktiskt. 
 
Veckans pokerkrönika handlar om hur varje pokersession kan bära i väg dig på vägar du aldrig kan förutse. Som till en fotbollsplan i februari. 
 
Adidas Copa Mundial
 
Om jag bara fick gå i ett enda par skor i resten av mitt liv skulle det bli ett par Adidas Copa Mundial. Jag vet, det kan låta konstigt. Men OMG har ni känt på skinnet?! Känguru. Det måste vara känguru. I Adidas Copa Mundial har jag storlek trettionioochentredjedel (jo, det känns som ett ord), trots att jag i vanliga skor bär upp normala size 42. Men de här skorna. De töjer sig. Formar sig runt dig tills de till slut blir en del av din fot. En del av dig. 
 
Det kanske låter konstigt, men jag älskar de här skorna. De är mer än skor. De är en kroppsdel. 
 
Det gör ont att lägga tillbaka en kroppsdel i förrådet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0