Olof-mest-tur-i-världen

Bara den irländska folkmusiken från de två skivor vi köpte hem för €10 talar om att vi varit i Dublin nu. Jag vaknade i dag och visste inte vilken dag det var. Tydligen tisdag. Jag var helt säker på onsdag. 
 
Det blev till sist en 24:e plats av 450 i turren i Dublin. Med de lägen jag fick var det inte mycket att göra. Lyckades till och med tur-dubbla med A8 mot A10 på tv-bordet. Då började jag tro på mirakel. Men nä. Var död på både lägen och kort. Till sist pushade jag med 12bb på knappen med A4. Syn av big blind med JJ och det kändes inte som något räddande ess var i närheten. 
 
En irländare tyckte att jag gjorde "en big push" med en så "dålig" hand. Han var inne på att jag skulle raisefolda eller bara folda. Jo, det låter som en bra idé med 300k i stacken med 12/24k i blinds och 3k ante. Jag sa "good point" och halshögg honom med blicken. 
 
Jag blev tredje bästa svensk. Bäst blev Nallebjörns-Rolle som kom fyra och tog hem €17k. Vi hade lika mycket marker när vi var 25 kvar så mycket bra jobbat. 
 
Norrländskan åkte ut på en 105:e plats sent dag 2 efter en förlorad flipp. Hon spelar inte live så ofta, men när hon väl gör det kämpar hon banne mig ända in i kaklet. 
 
Jag orkade mentalt inte spela några av sidoeventen utan höll mig helt till cashgames resten av resan. Det gick bra. Bättre gick det dock för Olof Thorson. Sista kvällen körde vi ett riktigt slaskigt 1/2 omaha med obligatorisk straddle på €5. Oftast blev det dubbelstraddlat och så vidare. Tror Olof startade med ett par hundra och träffade sedan allt som gick att träffa i takt med att promille-halten ökade i samma fart som stacken. Ett tag kändes det som om vi hade ett 50-tal i publik runt vårt bord. Jädrar vad vi skrattade. 
 
Först fick Olof in det i en trevägs-all in preflopp med skithanden 2478ds. De körde floppen en gång, och turn, river tre gånger. En belgare träffade toppset på floppen. Men Olof vinner ändå ALLA tre potter! Chansen för det är banne mig lika stor som om Jens Jadbäck skulle bli vänsterpartist, Ken Lennaard skulle erkänna underlägsenhet,  eller att Dan Glimne och Lapproffe åker på husvagnssemester till Falkenberg i sommar. 
 
Snart var det dags igen. Olof får inte det med AK9x mot Jimbos KK9x på brädan AK6. Jimbo har dessutom färgdrag. De bestämmer sig för att köra den dryga €4k-potten två gånger. Turn blank. River ess! Olof träffar en av sina två outs på första brädan. Nu skriker vuxna män i falsett! Andra turn blank. River: ESS! 
 
Jimbo satt bara som förstenad, rörde inte en min och trodde likt övriga bordet inte att det var sant. Olof hade träffat båda sina outs på båda brädorna. Hela bordet och publiken var i extas som om de kollade på tjurfäktning. Det sprutade vätska ur folks munnar ut på bordet så att dealern var tvungen att byta kortlek. Olof växlade sedan ut efter att ha 20-dubblat stacken, eller nåt. Sådan far, sådana söner...
 
Stackars Jimbo som väl var den enda vid bordet som var helt seriös, med luva över huvudet och musik i hörlurar. Det här med Omaha alltså. Jag är rätt nöjd med att jag oftast håller mig till texas. Mitt hjärta klarar inte sånt här. 
 
Jag tackar Toggan Poker Travel för en otrolig resa. Jag kände de flesta som åkte med redan innan. Men nu känner jag dem ytterligare lite bättre. Och de flesta har bara vuxit ännu några snäpp i mina ögon. 
 
Nästa stopp kan bli Paris i slutet av februari. Men den irländska folkmusiken får stå på ett tag till. Jag gillar den. 

Kommentarer
Postat av: Matti

Hur mycket cashade du för? =)

2013-02-06 @ 12:49:58
Postat av: dybban

Som vanligt när det kommer till live-turrar är det bara finalbord som räknas om man vill tjäna stora pengar. Fick nu 1525 euro för min 24:e plats. Tre gånger pengarna på insatsen. ;)

2013-02-07 @ 16:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0