"Jag är sååå imponerad av era telefoner"

Det finns en hel del saker med mänskligheten som jag har svårt att förstå. Som hur något kan vara helt ok ena dagen och helt ute andra.
 
Jag förstår inte varför polare skickar MMS till mig på sina nya mobiler? Varför bekanta lägger upp ännu fler bilder på facebook, twitter och bloggar? Bilder på en vit låda men en mobil i. Det hade väl gått an om det nu varit något unikt med den där mobilen de tar bild på. Men alla ser ju likadana ut! Det finns miljoner av dem!
 
Jag kan godta att småungar tycker det är rätt fräckt att ha "det senaste". Men vuxna människor!
 
Eller har jag missuppfattat saken? Det är väl en mobil vi pratar om? Ingen hjärtpump? Iphone 5 är väl en telefon? Hur kul kan man ha med en telefon? Hur imponerad kan man bli av en telefon?
 
I morgon ska jag köpa nya byxor. Fler avsnitt av "Dybban flyttar in" ska spelas in och man vill ju inte gå runt med hål i skrevet.
 
Eventuellt lägger jag upp en bild på twitter på mitt inköp. Det kommer vara "det senaste". Kanske ett par Acne. Med fickor och hela faderullan.
 
Ni kommer antagligen bli så imponerade som man kan bli av ett par byxor. Ungefär lika imponerade som jag blir av era nya mobiler...
 
Vad är så fantastiskt att vuxna människor kan tänka sig att köa i timmar för att få det? Iphone 5 så klart.

Kommentarer
Postat av: erichugo

Den där jävla Johan Jäger..

2012-09-28 @ 17:10:28
Postat av: L

Med tanke på att de släppt den med en dual core processor (lite väl 2011) och det finns telefoner som varit ute sedan början av året med quadcore på högre hz... skulle tycka det var pinsamt att lägga 6 lax på en telefon som inte kan jämföras med en lur på 3 lax ^_^

2012-09-28 @ 17:15:55
Postat av: dybban

Ja, Jäger borde hålla sig till jäger. Och se söt ut.

2012-09-28 @ 17:16:21
Postat av: dybban

L: Ja, jag förstår inte riktigt det tekniska. Men det låter som du har förbaskat rätt! =)

2012-09-28 @ 17:17:58
Postat av: rosjon

Du har missuppfattat det om du tror att folk twittrar och facebookar om sin nya iphone för att imponera. Det hanlar om att visa sin tillhörighet, som att ha ÖIS klubbemblem som avatar, eller twittra om nya spelare till bajen. L är säkert Androidägare, rivaliteten är stor, tekniknördarnas motsvarighet till IKF Göteborg mot GAIS. Och precis som de som inte är fotbollsnördar inte förstår fotbollsnördarna, kommer de som inte är tekniknördar att aldrig förstå tekniknördarna....

Svar: rosjon: Hehe. Ok. Då förstår jag. Men jag blir inte klokare. Varför vill man visa sin tillhörighet till ett storföretag vars största syfte är att dra in stålar? Och ännu mer stålar.
Idrottsföreningar känns aningen mer genuint älskvärda på något sätt. Men jag har haft fel förut...
dybban

2012-09-28 @ 17:36:30
URL: http://rosjon.blogg.se
Postat av: Pokerstar

AIK, behövs inget annat...

2012-09-28 @ 18:02:01
Postat av: Anonym

Och av princip kommenterar jag inte AIK...

2012-09-28 @ 19:07:51
Postat av: dybban

rosjon: Hehe. Ok. Då förstår jag. Men jag blir inte klokare. Varför vill man visa sin tillhörighet till ett storföretag vars största syfte är att dra in stålar? Och ännu mer stålar.

Idrottsföreningar känns aningen mer genuint älskvärda på något sätt. Men jag har haft fel förut...

(Den där svarsfunktionen tänker jag inte våga mig på igen. Verkar ju helt efterbliven. Hur får man bort svaret? )

2012-09-28 @ 19:09:27
Postat av: rosjon

Du får in och ändra css:n;)
"Hehe. Ok. Då förstår jag. Men jag blir inte klokare. Varför vill man visa sin tillhörighet till ett storföretag vars största syfte är att dra in stålar? Och ännu mer stålar."
Tror de som inte gillar fotboll har samma problem att förstå din entusiasm för ÖIS, vi andra med faktiskt;) De som "håller" på Apple eller Google ser inte på dessa företag som något vars enda syfte är att dra in stålar, men jag förstår att många inte förstår det. Om jag inte vore fotbollsnörd själv skulle jag kunna hävda att alla fotbollslag bara är ute efter att tjäna stålar och att ÖIS bara är riktigt dåliga på det. Jag vet att fotboll inte handlar om det för mig, och jag vet också att ett nytt släpp av en ny iphone inte bara är en ny mobil för oss tekniknördar. Samtidigt har jag full förståelse för de som tycker att det är konstigt och larvigt att bli så upphetsad över en pryl. Men det är inte bara en pryl, lika lite som fotboll bara är 22 vuxna karlar som slåss om en boll på en gräsplan.

2012-09-28 @ 20:12:01
URL: http://rosjon.blogg.se
Postat av: Che Que Bo

Tjaa, inte tja utan tjaa. Man kan ju diskutera detta i timtal och ur hur många perspektiv som helst utan att bli något klokare för det.

Annars, off topic, jobbar frenetiskt hårt på mitt pokerspelande och studerar kopiöst mycket poker från allt ur böcker, artiklar, pokersajter till youtube klipp. Och vart jag vill komma med detta är : har dybban själv några tips?

Haha, jag menar inte nu att du ska avslöja några hemligheter om hur du försörjer dig på Guds gåva till människan utan bara om du kunde ge ett par vägledningar om hur en enkel man i sina nyligen avslutade tonår kan gå tillväga om man, som jag nu vill och försöker med, ska hantera situtionen.

Grindar dag ut och dag in på svs, men som "nybörjare" har problem med bankrulle hantering osv, "tilt issuese?" haha osv osv. HUR GJORDE MÄSTAREN SJÄLV I UNGA DAR?

Tacksam för vilket svar som helst! Btw, sitter någon gång då och då på CC i gbg och testar på live spelet. Och ändå tycker jag att du undersålt trots väl artikulerade meningar i dina texter nöjet i live spelet. Vad fan vet jag?

Amunt Valencia

2012-09-29 @ 00:13:24
Postat av: Pokerstar

@anonym
Fast du kommenterade att du inte av princip kommenterar AIK. Du får vara konsekvent Djurgårds.....

2012-09-29 @ 09:12:08
Postat av: dybban

Che Que Bo: Tjena! Tack för en intressant kommentar. Det är svårt att ge några raka tips så här rakt av. Det beror helt på vilken nivå i spelet du befinner dig på, hur din rulle ser ut osv.

Jag har aldrig sett mig själv som en jättebra pokerspelare. Sanning att säga skulle jag aldrig ha klarat mig vidare i karriären om jag fått möta dagens motstånd 2005. Jag hade tur som med små medel kunde möta gigantiska mängder fisk och skramla ihop en bra rulle. Den rullen är min grund än idag.

Min egen storhet bestod nog snarare i att välja rätt spel när det gäller nivå och motstånd. Jag har i stort sett aldrig tagit några stora skott och är bra på att plocka pengar från fisk, och vet mina begränsningar när jag stöter på bättre motstånd.

Det finns ju dock bra taktiker även mot dem som man anser vara bättre än en själv, det får man inte glömma. ;)

Kul att du testar live-spelet. Efter min flytt till Göteborg för drygt ett år sedan så har det blivit mkt mer live-spel även för mig. Spelar nog 50/50 live, online nu. Tycker också att live är otroligt stimulerande. Men det kan vara skönt att kunna variera.

Om du vill veta något mer eller har fler frågor så får du gärna maila mig ([email protected]).

I din ålder gjorde jag nämligen samma sak. Mailbombade massa insatta spelare med rutin och ställde frågor. Det är en bra början att vara vetgirig. =)

Allt gott!

2012-09-30 @ 01:15:27
Postat av: dybban

Pokerstar: Vad säger du om ett vad? Jag tror Häcken kommer före AIK. Hur mkt vill du sätta? =)

2012-09-30 @ 11:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0