En helt vanlig lunch...

I veckan käkade jag lunch med mina pokerspelarkollegor Morgan och Nisse. Vi intog Leif Mannerströms finfina Kometen där luncherna liknar någonslags husmangormé. Eller jag och Morgan intog vårt fönsterbord. Nisse ringde och var förvirrat stressad. Han hade kommit lite längre i en turre än vad som var planerat. 
 
- Men beställ ni, jag ringer en taxi och tar med datorn! 
 
Tio minuter senare kommer Nisse in med datorn under armen. Vi har precis beställt in rödspätta och lax. Nisse deklarerar att det är finalbord. 
 
 
 
Medelåldern på Kometen är närmare döden. Och där satt vi, den unga arbetande generation.Finrestauranger får inte stå i vägen för grinden. Pengana måste in! 
 
Tjugo minuter senare stod han som segrare. Vi grattade med en golfapplåd och Nisse firade med ett extra stort glas mjölk. 
 
En helt vanlig lunch helt enkelt...

Kommentarer
Postat av: Brandt

När kommer nästa avsnitt av Dybban Flyttar In? Är nästa episod den med Bussman?

2012-10-24 @ 18:26:31
Postat av: dybban

Bussman-avsnittet kommer vilken dag som helst. Typ i dag.

2012-10-26 @ 15:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0