Sveriges bästa tjej!

Då Svenska Spel inte har något ladies event under sitt SM så känner jag mig i min fulla rätt att erkänna min Norrländska som Sveriges bästa pokerspelerska då hon vann tjejernas SM-deltävling på Stars i förrgår.
 
Det är nog bara att börja lära sig att leva i bakvattnet. Trots att hon kvalat in till stora live-event och vunnit större summor tidigare så är det så klart roligt för henne att vinna en titel.
 
Själv har jag ingen. Sverigerankingen 2009 var ju mer som en lång serielunk i jämförelse. Inte riktigt samma sak.
 
Jag undrar dock varför pokerstars blogg skriver att norrländskan heter Annelie Lundqvist, när hon heter Lindqvist? Jag undrar också varför de har letat reda på en vinnarbild där JAG är med på bilden?
 
Tror inte de stavat fel till någon av killarnas namn. Tror inte att någon av killarna har med sin tjej på vinnarbilden. Personligen tycker jag det är det samma som att förminska henne, flytta fokus på mig. Vad har jag med hennes titel att göra?
 
Om man nu tycker det är viktigt med ett ladies event där man citat: "Vill sätta fokus på de kvinnliga spelarna" så tycker jag det kan vara lämpligt att faktiskt lyfta fram tjejen som vann, låta henne vara ensam på bilden.
 
Särskilt när jag tycker att hon är en väldigt duktig pokerspelerska som förtjänar titeln utan skuggan från någon kille.
 
 
Men nu är det glädje. Och det vackra under allahelgona. I kväll blir det en tripp till tusen ljus på kyrkogården, rödvin hos Optikern och Hannanas och glutt på Så mycket bättre. Jag kan aldrig begära mer av en lördag.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Världens bästa Annelie!
Men jag ska visa dig var skåpet ska stå den 24 november.

2012-11-03 @ 13:30:47
Postat av: Janne

Sant. Fy skäms Pokerstars......

2012-11-03 @ 13:30:59
Postat av: Rickard

Men om du istället tittar på förbundets sida så är namnet både rättstavat OCH tjejen som vann är framlyft.

Och ja, det är tjejen i filmen som är densamma i verkligheten. Eller hur det nu var.

2012-11-03 @ 13:50:28
Postat av: dybban

Kanon Rickard!

Jag vet att du är bra och genuin kille, även om vi har olika åsikter ibland. ;)

Och jag vet att DU inte skulle göra ett sånt här misstag. Särskilt med tanke på din bakgrund i PAF som, utan ironi, är klart ledande vad gäller tjejer och poker.

Önskar bara alla hade samma fingertoppskänsla.

Allt gott!

2012-11-03 @ 14:15:23
Postat av: Roffe

Äh, det var säkert DU som spelade med Annelis nick....

Undrar om jag kommer levande ur den här kommentaren?

2012-11-03 @ 18:14:40
Postat av: Annelie-den svenska mästaren!!

Världens bästa optiker! Bring it on!! ;)

Roffe: Haha, jag kan bara råda dig att kolla på reprisen från finalbordet på Pokerstars som kommer snart, då försvinner nog alla tvivel huruvida det var jag som spelade eller inte. ;)

2012-11-03 @ 18:36:30
Postat av: Liv

Grattis och snyggt jobbat Annelie! Ja, man anar inte hur viktigt det är att ha något extra mellan benen för att få full cred!

2012-11-03 @ 19:40:26
Postat av: rosjon

När jag läste pokerstars blogg tänkte jag på precis samma sak, och just att det var skillnad jmf med SvePoF. Min fru sa det helt enkelt bäst ovan.

2012-11-03 @ 19:51:02
URL: http://rosjon.blogg.se
Postat av: Roffe

Äh va faan, skojade lite bara. Du är bäst Anneli!

2012-11-03 @ 21:13:52
Postat av: Henrik

Jag tycker du ska ta o chilla lite dybban. Att hon är ihop med dig är lite kul kuriosa o veta. Sånt som drygar ut AB: blaskan lite.

O sen kanske dom inte hitta någon bild på frugan där hon är ensam som är officiel. Utan lätt hittade en, som du också var med på. Men kanske tänkte att bra då visar vi båda personerna vi har nämnt i artikeln på en bild.

Sen snyggt jobbat Anneli

2012-11-04 @ 07:41:26
Postat av: dybban

Henrik: Om förbundet hittade en bild utan mig till sin sida låter det ju inte som en omöjlig uppgift att göra. Och sen är jag ju inte nämnd i artikeln, varför skulle jag vara det? Det är väl just det som är grejen. Kuriosa runt vinnaren kan man i så fall göra i ett senare skede, inte i den första vinnarintervjun.

2012-11-04 @ 13:53:08
Postat av: Annelie

Tack så mycket Liv! :) Hoppas jag får träffa dig och din familj igen någon gång, blev ju så hastigt senast!

2012-11-04 @ 14:01:46
Postat av: Jimmyl

Grattis Annelie, starkt jobbat!!

2012-11-06 @ 01:11:55
Postat av: The Great Grucho M!

Vilka sidor lirar du på?
Vilka sidor kan du rekommendera?

Grym blogg btw

2012-11-06 @ 23:36:45
Postat av: Lamby

Hej,

jag har med en dåres envishet under lång tid hävdat vem som är bäst i familjen Lindqvist.

Snart kommer även Dybban att förstå (om han inte redan gjort det)

Bra jobbat Anneli

MVH
Lamby

2012-11-07 @ 16:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0