Vegas i mat

Norrländskan passade på att fylla år i dagarna. Det firades inte med en massa  själlösa prylar eller smycken. Utan med något som verkligen betyder något. Något vi varken vill eller kan leva utan - mat. Och om man gillar mat är Vegas det bästa stället att vara på.
 
 Amerikansk frukost på sängen. Pannkakor, frukt, yoghurt, bacon, ägg, kaffe.
 
Kvällen spenderades på lyxiga Eiffel Tower Restaurant. Där fick vi ett bord precis vid fönstret med utsikt över strippen och Bellagios fontänshow. En av de vackraste vyer jag sett kompanerat av utmärkt kött (det skulle också ha varit en perfekt beskrivning av Norrländskan själv). Stället kan varmt rekommenderas för dem som vill ha en romantisk afton utöver det vanliga.
 
Vädret är som vanligt i Vegas vid den här tiden på året. Inte ett moln och 45 grader i skuggan. Jag har solat sparsamt men ändå försökt testa med en kvart då och då. I bakgrunden Eiffeltornet. Restaurangen vi åt på ligger i mitten av byggnaden, precis innan det börjar smalna av. 
 
Vid poolen kan man ta ett litet mellanmål i form av nachos-tallrik...
 
Cashgamet har gått bra hittills. Ligger ett par tusen dollar upp för tillfället. Peppar, peppar! Någon hundring av dem var en ren donation av Mattias som fick för sig att reraisa mig all in pre med 56s då jag vaknat upp med kungar. Han får väl skylla på jetlaggen och att jag grisat en del timmarna innan.
 
Men det är inte bara för att han är generös med stålarna som det är kul att Mattias kommit hit. I går drog vi ner och hälsade på honom på Golden Nugget där han spelade en turnering. Jag hade själv bustat en 350 dollars turre på Caesars under dagen efter sex timmars spel på en 112:e plats av 322 spelare. Hittade inga bra lägen alls sista timmarna och fick till slut in degen när jag trebetade en knapphöjning all in med k8s. Syn av AJ och ingen hjälp.
 
Hur som helst en bra turre. Med nästan 100 000 dollar i prispotten. Man måste alltså inte spela dyra WSOP-turrar för att kunna vinna bra med deg.
 
 
På Golden Nugget testade vi även en grymt god sushi. Den blonda har inte riktigt kommit underfund med hur man äter med pinnar och gnällde lite till en början, men blev desto gladare när hon väl fick till det. Som ett barn som precis lärt sig cykla.
 
Ikväll blir det midsommarfirande med Pokerstudion-gänget och Mattias. Hur vi firar? Med mat så klart. En av få saker som verkligen betyder något här i livet. Bord är bokat på BOA på Caesars. Det bästa steakhouset i stan enligt demonproducenten Petson. Och man får ju lita på de äldre.
 
När jag kommer hem kommer jag nog inte äta ute på ett tag. Då blir det spaghetti och köttfärssås för hela slanten. Det rår inte ens världens bästa restauranger på...
 
 

Kommentarer
Postat av: rosjon

Tack vare dig kommer min midsommardag att bestå av fem timmar på träningscykel för att försöka göra av med lite innan vi anländer. Det finns alldeles för mycket restauranger att testa i Vegas, alldeles för stora portioner, och svensk som man är har man ju lärt sig att inte låta något förgås.

2012-06-23 @ 10:49:01
URL: http://rosjon.blogg.se
Postat av: Mamma

Kul att se hur ni har det! Int går det någon nöd på er i alla fall. Så mysigt och gott och varmt:-)
Kram

2012-06-23 @ 18:14:37
Postat av: Andreas Bergman

"Demonproducent"

Jo, men visst...

Clowner hela högen på Mastroc.

2012-06-23 @ 21:55:24
URL: http://www.bluesbreaker.se
Postat av: Roffe

Men fleecetröjorna då? Fleecetröjorna! Jag tycker du ser frusen ut Simon. Mattias ser ut som om han åkt på en vänsterkrok av någon glädjepojke...

2012-06-24 @ 17:06:50
Postat av: dybban

rosjon: Precis, man är ju uppfostrad med att inte lämna något på tallriken. Det kan vara en riktig pain att trycka ner allt faktiskt. Brukar smyga över lite på Norrländskan tallrik. Tjejer har ju speciella regler...

Morsan: Nä, nöd går det inte. Inte än. Då får ni skicka ner stålar! ;)

Bergman: Tycker mest det är kul att få kalla någon för demonproducent.

Roffe: Mattias ligger risigt till varje dag. Snart ser det inte bara ut som om han blivit nitad. ;) I kväll åker fleecetröjorna på. Jag har en orange.

2012-06-25 @ 01:34:33
Postat av: Anders

Fråga, jobbar Mattias för Actic i Sverige?

2012-06-26 @ 01:24:29
Postat av: Anders

Nu vet jag att det är den Mattias, hälsa honom så gott från Anders, vi träffades en hel del när jag arbetade på Delphi i Lund för några år sen.

2012-06-26 @ 01:32:38
Postat av: Mamma

Ok, ni får väl höra av er om det blir kris:-) Och tack Roffe för hjälpen med fleecetröjorna:-)

2012-06-26 @ 19:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0