Scam?

Fick nyligen detta mail från Swedbank. Vet inte varför det känns som en scam? Har swedbank en mail som [email protected]?
 
Känner mig inte alls sugen på att verifiera något kontot och bli rånad på hela Vegaskassan. Eller är det bara jag som blivit skadad efter att ha lyssnat på storys om allt lurendrejeri som sker i pokerbranschen och i Vegas?
 
Bäste kund,


Vi märkte ogiltiga inloggningsförsök till ditt konto online från
en okänd IP-adress.
På grund av detta har vi tillfälligt ditt konto.
Vi behöver dig att uppdatera din kontoinformation för din din
Internetbank ska återaktiveras vänligen uppdatera dina faktureringsuppgifter idag genom
 
verifiera ditt konto

Kommentarer
Postat av: Roffe

Verifiera för helvete inte kontot. Det är en vanlig scam mot Swedbank idag. Kolla bara språket i mailet.
Anmäl det till banken och bifoga mailet.

Jag polerar verktygen och hoppas ni har skitkul.
Själv fick jag det där jobbet jag snackade om.
En klonk så god som någon fyrtal.

2012-06-20 @ 21:39:27
Postat av: Ralfie

"Vi behöver dig att uppdatera din kontoinformation för din din"
Vad är det för jävla svenska? Kan inte scammers först lära sig skriva ordentligt innan de ska scamma folk?

2012-06-20 @ 23:04:02
Postat av: dybban

Härligt Roffe! Stort grattis till jobbet. Jag blir glad för din skull!

Och ja. Hur kan man inte skriva korrekt svenska. "På grund av detta har vi tillfälligt ditt konto." Har mitt konto?

2012-06-21 @ 01:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0