Dagar man minns...

Dagarna rullar på. Och de går fort. Hinner knappt blogga då det känns som om timmarna på dygnet inte räcker till. Som någon känd dansk sa i en reklamfilm. "Det är inte dagarna på dagarna som räknas, utan dagarna på dagarna som du minns på dagarna." Eller hur det nu var...
 
Vakna, frukost, sola, spela poker, äta middag, aktivitet, spela poker, sova. Mönstret är det samma varje dag. Men vissa mönster är det omöjligt att tröttna på.
 
För någon dag sedan var vi och spelade bowling på Cold Coast mitt emot Rio. Hallen var stor som rymden. Tog aldrig slut. Det var bara bana, på bana, kägla, efter kägla.
 
Mattias och Norrländskan bowlade i kapp med varierade stilar...
 
Med motståndare som Glimne, Mattias och Stellan (tjejerna behöver jag väl inte ens nämna, ingen tror väl att jag får spö av en tjej?) var jag övertygad om att mina vinstchanser var näst intill 100-procentiga. Efter första omgången hade jag kopplat greppet, som väntat. Men. Sen hände något. Mattias farsa vaknade till liv efter ett par öl och presterade bowling  av världsklass. Han är en uppenbar naturbegåvning, men herre min skapare, han är ju pensionär! Ändå: hade ingen chans. Blev tvåa bakom Stellan "ställ-han i cykelstället i stället". Bittert.
 
 Mördar-Stellan, Norrländskan, Glimne, Mattias norska Linda. Stellan med ett bländande vinnarleende.
 
Efteråt drack vi Glimnes favoritdrink Mudslide. Glass, chokladsås, vodka ingår bland annat. Det kan ha varit något av det godaste mest onyttiga jag någonsin druckit. Norrländskan började nästan gråta av den smått religiösa upplevelsen för sex dollar. Glimne sörplade i sig två på en gång...
 
I morgon flyttar vi från Planet Hollywood till Palazzo Det ska bli skönt att testa ett nytt hotell och jag har bara hört gott om det nya stället. Mattias och Linda flyttade till samma ställe i dag Och mina drömresanvinnare kommer flytta in i intilliggande Venetian. Så det blir perfekt.
 
Så här blir nya utsikten från Venetian/Palazzo. Måste åka en gondoljäkel innan vi drar hem.
 
Men ofta blir min utsikt inte mycket vackrare än så här.
 
Sen kväll på Caesars.
 
Det finns som sagt fantastiskt utbud med poker just nu. Det gäller dock att orka byta bord om man finner värdet halvdant. Det finns ingen anledning att nöja sig med halvduktiga regulars när man har chansen att spela poker mot fan och hans förmögna moster samtidigt. Som i går på Mirage där jag hittade en stenfull jänkare som höjde till 100-300 dollar blint i nästan varje hand på ett 2/5 bord Texas. Då snackar vi inte poker längre, utan om att vänta in kort och hålla tummarna för att de står.
 
Nu: Rio. Kan inte låta bli att kolla in spektaklet till miljondollarturnering som precis satt i gång.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0