Inför dag 2 GSOP Salzburg

Tiden är knapp. Om en liten stund drar dag 2 av GSOP Salzburg i gång. Och dra på trissor. Både jag och Norrländskan är vidare. Min käreste gjorde en heroisk insats då hon med feber och någons slags maginfluensa genomled tio timmars spel i går. Hon såg helt likblek ut stundtals, men vad gör man inte för konsten. I dag mår hon dock betydligt bättre.
.
Norrländskan har medelstack på 33k och jag besitter 53k. Jag tror det är cirka 130 spelare kvar och 32 får pengar. Så det känns helt ok.
.
Skrev om gårdagens sämsta/bästa spel på Superbloggen. Jag vet inte om det var bra eller dåligt helt enkelt. Antagligen var det rätt onödigt då det gick emot min gameplan. Men är man pokerspelare så är man.
.
I övrigt umgås jag friskt över blockgränserna här. Magdalena in de Betou visade sig vara en roligt människa. En blandning av kärleksfull mamma och excentrisk skådespelare med tourettes. En kul kombination.
.
Hon frågade var jag skulle köpa om jag vann turneringen.
- En gul liten segelbåt, som jag kan köra genom Göta Kanal i sommar.
- Fy fan vad tråkigt. Hoppas inte du vinner.
- Nä, nä. Vad ska du köpa själv då?
- Ska lägga pengarna på ett nytt avlopp.
- Åh, skitkul. Mycket roligare än en båt Magda. Mycket roligare...´


Magda och Norrländskan på nattsudd på en Österrikisk Mexikansk pub. Jag försökte göra mig förstådd på skoltyska när jag skulle specialbeställa drinkar. Jag hade lika gärna kunnat prata svenska. De fattade nada.


Chips-påsarna ligger uppe, inte med dillchips utan med våra marker. Jag ligger tvåa på mitt bord, vilket känns bra.

Ok, nu kör vi. Heja oss!

Och glöm inte min krönika på Svenska Spel idag. Länk finns till höger i spalten. Den handlar om kvinnor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0