Dybbanturen...

När turen sviker är det skönt att dybbanturen är med mig. Dag 2 blev en lång och grå process. Hade inget flyt alls. Inga kort, inga lägen. Efter två timmar satt jag på samma stack som jag startade med och fick flytta till ett nytt bord med nästan bara bra, unga, spelare. Där small det från alla håll. De första fem händerna jag satt där var det tre- eller fyrbetat i alla.

Började fundera på om det inte var dags för mig att plocka upp mitt första stora par i turneringen. Och gud hör bön. AA som på beställning. Jag sitter på cut off och väntar på att få trebeta. Nähe. Alla lägger sig. Jag klickar till 3200k (blinds 800/1600k). Det foldas till big blind som steker i 30 sekunder, men foldar. What!

Småtiltad kikar jag handen efter ner på AA igen! Haha. Gud har humor ändå. Han bara retades lite mig. Nu jädrar ska det smälla. Det foldas åter till mig. Jag klickar igen. Och alla foldar. WTF!!

Det var mina AA för den turren. Satt och kämpade mig fram med en hyfsat medioker stack. När det är 37 spelare kvar, 32 får pengar, hamnar jag all in med AQ (ett monster när man kikat ner på 94o i tre timmar) mot AK. En cooler. Rättvist förlorar jag och är på väg från bordet. Blir dock återropad då det visar sig att jag har 1,5 bb kvar. Ok. Med mina 4600 foldas det till mig på knappen och jag stoppar in med 10 9. Bara big blind synar 1600 till och visar 2 4. Jag dubblar, eller tripplar då anten är 300 eller 400.

Kostar till och med på mig att vika två händer innan jag åter ställer 13k med A4o. Isolering bakom av KK. Känner mig inte ens orolig. A redan på flopp och plötsligt har jag 10bb igen med 32k. Jag foldar till att jag är big blind då jag viker upp AK i ruter. Cut off höjer till 7k. Jag ställer. Han kvidsynar med 10J i ruter. Och min hand står. Från 4600 till 70k på tio minuter. Dybbanturen har återigen lett sitt vackraste leende åt mig.

Sedan gick det dock tungt. Återigen kortkall och storstackarna våldtog oss mindre runt bubblan. Inte mycket att göra än att vänta ut alltå. Blindade bort en del, men till sist sprack bubblan, 3000 euro klara i alla fall. Och nu är det bara att köra. Om jag kommer 12:a eller 31:a spelar inte stå stor roll, det är inte så stor skillnad i pris förrän det vankas finalbord.

Det känns dock tråkigt att jag inte kunde låna ut lite av min dybbantur till Annelie. Hon ställer 20bb med AQs och en gamgubbe synade glatt av med KJ, som givet vissar floppen både en kung och en knekt...

Pokerlivet är inte rättvist. Och jag hoppas att det fortsätter så just nu. Då har jag större chans att komma till finalbord. Nu börjar dag 3. Ska kila i väg och nervöskissa. Sen kör vi!

Lycka till mig!

Kommentarer
Postat av: Roffe

Annelie kan trösta sig med att hon är runt arton utdragningar snyggare än du.

Men kör på bara skitunge!

2012-02-03 @ 20:32:25
Postat av: J-O

Jag nog fasiken vet man vad Dybbanturen är, kör över dom och lycka till

2012-02-03 @ 21:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0