Hund & Katt

Det här huset är fullt av djur. Det känns lite som ett hemmakärt zoo. Två hundar och 4-7 katter. Jag har svårt att hålla räkningen. Hemma hos svärföräldrarna är det alltid liv.

Jag har suttit i deras stora soffa och spelat en del nätpoker i veckan. Och spanat in djuren. Roliga krabater. En av katterna är schizofren. Ena stunden ligger hon på min mage och kelar som en nalle. För att i andra anfalla svägerskans 100-kilos vovve i en vansinnesattack med målet att peta ut dennes ögon.

De två små hundarna gillar jag bäst. Albin och Spike. De är glada precis hela tiden. Förutom när jag lyckades sätta mig på den ena häromdagen. Det kan vara lite jobbigt att spela nätpoker när Spike står på tangentbordet bara. Men samtidigt är det ju kul att han intresserar sig för vad jag gör...

Hittade den här dagboken på nätet. Jädra sköj. Den är ungefär på pricken av vad jag kommer fram till när jag, under lugg, inspekterar djuren.


Klicka här för större bild och läsbar text.

Det är ju inget snack om att katten skulle utklassa hunden i en heads up. Ändå lär jag alltid förbli en hundmänniska. Vem vill leva med en analyserande, paranoid, självgod pokerspelare liksom?

Kommentarer
Postat av: Sanngetal

Det är kanske inte konstigt när jämförelser dyker upp med män som hundar och kvinnor som katter.

2012-04-05 @ 21:44:29
Postat av: Roffe

Precis min tanke Sanngetal. Beräknande och svårbegripliga djur båda två.

Jag är givetvis hundmänniska, men av någon anledning fjäskar även katter för mig.



Ensamstående damer med katt ska man dock akta sig för. Skrev en blogg om det för länge sedan...

2012-04-05 @ 23:20:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0