Kollega med gudfadern

Han är en av få inom pokerbranschen som ständigt kunnat hålla huvudet högt. Gå rakryggad. När jag började spela poker 2004 var han den stora frontfiguren, den trygga gudfadern, i branschen. 2011 är han det fortfarande.
.
Därför känns det i dag som en stor ära att få bli bloggkollega med självaste Dan Glimne på Aftonbladets Superblogg. Det känns skönt att få lite rutin, kunskap och genuin kärlek till kortspel att luta sig emot.
.
Det är som sagt lustigt hur dominobrickor kan falla. Min första lästa pokerbok var Glimnes "Pokerhandboken". Jag läste den från pärm till pärm för sex år sedan. Det är den enda pokerbok jag läst från pärm till pärm. Hur mycket jag lärde mig rent spelteoretiskt vet jag inte. Men intresset att spela poker, och skriva om poker, har definitivt påverkats.
.
En ära som sagt.
.
Tummen upp, right back at ya!

Kommentarer
Postat av: Sisyfos

Mannen, myten, legenden! Han som sa att bara du klarat dig igenom halva startfältet i en turnering så är du godkänd. Tänk så mycket självförtroende den mannen sparat åt oss!!

2011-09-23 @ 23:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0