My name is Jason. Jason Stackhouse...

Ikväll ska jag festa i blod. Det vankas maskerad. Tema True Blood. Vet inte om ni har sett vampyrserien? Fina grejer. Om man gillar sånt. Vi har alla fått en roll tilldelad. Mitt namn för kvällen är Jason Stackhouse. Och ser ut så här:
.

.
Jag har inte gjort en situp på fyra år. Jag har bröstkorg som en frukostflinga. Får göra 15 snabba armhävningar, det är ungefär så många jag orkar, innan jag kliver in på festen. Så musklerna är maximalt pumpade. Men det känns inte som att det kommer att räcka hela vägen. Vi får se.
.
Min rollkarakär är inte känd som den skarpaste kniven i lådan. Snällt sagt kan man nog kalla honom trög, enkeltspårig och naiv. Festfixarna har alltså valt att håna mig tvådubbelt. Om mina spaghettiarmar inte riktigt håller måttet för en korrekt liknelse, så gör min personlighet åtminstone det.
.
Nästa vecka drar jag på årets sista resa med 24hPoker. Destination Riga för årsfinalen av EMOP. Eftersom jag är efterbliven har jag ännu inte bokat något flyg. Nu är biljetterna slut. Så Jason Stackhouse får ta båten. Joråsåattde.
Som tröst kan jag konstatera att rollfiguren Jason åtminstone har ett stort hjärta, som man brukar säga i pokerbranschen...
.

Riga.
.
För övrigt läste jag någonstans, troligtvis på twitter, att Björn Ranelid lånade toaletten när han var och hälsade på i Domkyrkan här i stan. De säger att det är det största som hänt kyrkan sen jesus födelse. Eller så var det han själv som sa det. Vet inte så noga.


Kommentarer
Postat av: erichugo

Tror jag blockar alla jag känner på facebook som ska till Riga...

2011-11-12 @ 05:48:49
URL: http://ehugo.blogg.se/
Postat av: Veronica

"Jag har bröstkorg som en frukostflinga."

Du är ju för skön, Simon. Vilka uttryck! =)

2011-11-12 @ 12:21:17
Postat av: Roffe

Visst har han väl märkligt lång hals den där Jason?

Men det kanske är bra i vampyrfilmer.

Lite fet också, tycker jag, jämfört med oss som är totaldeffade alltid...

2011-11-12 @ 17:24:59
Postat av: dybban

=) åt er allihop!

2011-11-16 @ 20:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0