Dödshot och fritt fall

När jag var liten kunde jag åka farfarsbilarna i timmar. Jag och farsan gick till Liseberg nästan varje dag. Han brukade köpa en tidning och sätta sig på en bänk, jag skötte mig själv. Det är nog därför som jag har svårt att tycka synd om nyblivna fäder som blir trötta av pappaledigheten. Hur jobbigt kan det va?

Som barn gav Liseberg en särskilt euforisk känsla. I helgen fick jag känna en gnutta av den igen. Jag såg i ögonen på vissa ungar att Liseberg är årets höjdpunkt. De får aldrig nog och kan springa runt som skållade katter i timmar.
- Det här är inget ställe för barn, de borde förbjudas på Liseberg, hävdade Optikern envist när ännu ett barnskrik fick honom att glömma bort vad han skulle säga mellan ölklunkarna.

Några gånger under dagen höll jag faktiskt med honom. Som när vi åkte radiobilarna. Mitt i jakten på Optikerns bakskärm hamnade jag öga mot öga med en ung förmåga. Han tog tydligt sikte på mig samtidigt som han gav ifrån sig ett avgrundsvrål ända från tårna.
- Duuu skaaa dööööööö!
What the...? Jag blev rädd på riktigt och vägrade åka radiobilarna någon mer gång.

Optikern är en erkänd fegis och har inte testat några åkattraktioner på år och dagar. Annelie och jag slog därför vad om att jag inte kunde få med honom och Hanna upp i AtmosFear, Lisebergs nya innegrej. Det är Europas värsta fritt fall, 146 meter högt, med ett fall på 110 meter.

Efter alla år vet jag dock hur glasögonormen ska fås att göra saker han egentligen inte vill. Några öl senare stod vi alla i den slingrande kön. När vi beskådade en ung herre som precis satt sig tillrätta i AtmosFearen, men fick panik och började skrika och slå vilt omkring sig, blev vi nog lite småskraja allihop. Var de värt det? Men Jo. För farao. Det var det. Jädrar vad vi föll! Hamburgaren jag åt till lunch hann både besöka struphuvudet och knäskålarna innan vi åter stod på fast mark.



I går kom mina PRO-kläder från 24hPoker. Skjorta, piké och hoddie. Dybban. Team Pro. Och en svensk flagga var fastsytt. Det kändes lite som att Hamrén skickade över landslagsdressen. Nu är det bara några veckor kvar till EMOP i Bulgarien. Mitt alldeles egna Liseberg. Förhoppningsvis slipper jag dödshot där...

Kommentarer
Postat av: vigge

Hahahaha, "blev rädd på riktigt" :D..

2011-05-11 @ 17:08:40
Postat av: Jimmy L

Var Atmosfear något som inte får missas i sommar då? Är bara det värt ett lisebergsbesök, eller ska man vänta tills "man ändå är där" (av helt andra anledningar, törstig som man är)? :)

2011-05-11 @ 20:00:20
URL: http://sv.pokerstrategy.com/uJ4107
Postat av: Josefin

Ungar kan vara riktigt farliga ibland :P

2011-05-11 @ 20:30:11
URL: http://gladajosefin.blogg.se/
Postat av: dybban

Klart du ska testa AtmosFear Jimmy. Men ät inte så mycket innan...



Vigge, du hade också blivit rätt. ;)



Josefin: Jaaa!

2011-05-12 @ 12:10:06
Postat av: Jennie

Haha, älskar din blogg Simon!

2011-05-12 @ 18:15:40
Postat av: Optikern

Hittade en hand med dig på flashback av alla ställen.

Dybbanflyt :)



Misär rakt av :S



**** Hand History for Game 1476925202 **** (Boss)

$1000.00 USD NL Texas Hold'em - Sunday, January 30, 11:00:20 ET 2011

Table Eva 7 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: dybban ( $1990.00 USD )

Seat 2: dallzz ( $3687.23 USD )

Seat 3: nollkoll ( $2085.00 USD )

Seat 4: GalneGlenn ( $1371.14 USD )

Seat 5: Beercreek ( $1873.84 USD )

Beercreek posts small blind [$5.00 USD].

dybban posts big blind [$10.00 USD].

* Dealing down cards *

Dealt to Beercreek [ Kh As ]

dallzz folds

nollkoll folds

GalneGlenn folds

Beercreek raises [$35.00 USD]

dybban calls [$30.00 USD]

* Dealing Flop * [ Kc, 7d, Ks ]

Beercreek bets [$60.00 USD]

dybban raises [$140.00 USD]

Beercreek raises [$350.00 USD]

dybban calls [$270.00 USD]

* Dealing Turn * [ 8s ]

Beercreek bets [$650.00 USD]

dybban raises [$1540.00 USD]

Beercreek calls [$773.84 USD]

* Dealing River * [ 5c ]

dybban shows [Kd, 5d ]

dybban wins $3732.68 USD from main pot

dybban wins $116.16 USD

2011-05-12 @ 21:17:07
Postat av: dybban

Tack Jennie! =)



Optikern: Haha, va farao! Ja, dybbanturen är guld värd. Det kan jag lova. Den här handen är rätt standard för mig. ;)

2011-05-13 @ 14:45:39
Postat av: mutti

Lever han än, Optikern? ;)

2011-05-13 @ 18:27:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0