A giant leap for dybban

Tekniken slår Usain Bolt på hundra meter varje dag. Den springer snabbare än vi hinner tänka. Jag har aldrig gillat teknik. Aldrig förstått mig på den. Aldrig behärskat den.

Jag skulle nog vilja kalla mig själv extremt konservativ när det gäller just teknik. Det beror egentligen på att jag inte tycker det är speciellt kul att lära mig nya saker, som jag tror mig kunna vara utan. Första gången jag såg någon spela nätpoker ville jag absolut inte prova. Det såg för krångligt ut.

Som tur är har jag genom åren faktiskt tagit till mig en del av de tekniska underverk som har serverats framför mina fötter. Jag var sist i klassen med mobiltelefon i gymnasiet. Först när brudarna började fråga efter mitt mobilnummer och jag förstod att jag gick miste om intressanta sms, insåg jag mitt misstag. Jag har haft rätt mycket nytta av min mobil sen dess. Jag har till och med bytt ut den ett par gånger.

I dag tar jag ytterligare ett steg in i teknikens värld. Dybban ska börja twittra. Redan nu inser jag att jag kommer att tycka om det. Det verkar rätt kul.

Min kära flickvän har till och med lyckats lägga in min twitter i fältet till höger här på bloggen. Ja, så teknisk är jag då inte att jag skulle ha klarat det själv. Ett steg i taget. Rom byggdes inte på några dagar.

Kanske gör min nya twitter att mina pokerresor blir stora förlustaffärer. Jag har ingen aning om vad det kostar att surfa utomlands. Men jag har i alla fall tänkt börja twittra från EMOP i Bulgarien, Sunny Beach, dit jag åker med 24h Poker på måndag.

Kommentarer
Postat av: Optikern

Optikern frågar Dybban i högstadiet när hans pappa köpt ny dator hur stor hårddisk den har.

Dybban visar upp med händerna som en gammal fiskare och höftar storleken på datorns chassi.



Klassisk!

2011-05-27 @ 08:16:17
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Jag hittar dig inte på twitter...vad heter du?! Hitta mig annars på SofieVEriksson.

2011-05-27 @ 14:07:56
URL: http://kreativalatsidan.blogg.se/
Postat av: Optikern

Äsch vi kör en Billy Bragg så här på kvällstvisten...



http://www.youtube.com/watch?v=J7d6ZwAp28Y

2011-05-27 @ 22:23:31
Postat av: dybban

Sofie: Jag hade nog inte konfirmerat mitt twitterkonto när du sökte på mig. Sök nu, så kan vi följa varandras lunchvanor. dybban heter jag.

2011-05-28 @ 14:43:47
Postat av: dybban

Billy Brag en fredagskväll. Vad mer kan man begära?

2011-05-28 @ 14:44:46
Postat av: Sofie - Kreativa latsidan

Japp, jag hittade dig sen :)

2011-05-28 @ 15:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0