Ses vi ikväll?

Jag har många mindre smickrande kvaliteter. Det har de flesta. Tyvärr fokuserar vi alldeles för ofta på vad vi är dåliga på, i stället för sakerna vi kan briljera med.

 

Duktiga lärare, tränare och chefer har vett att fokusera på våra personliga toppar, inte våra brister. Varför ska man öva på något som man ändå aldrig kommer att bli särskilt bra på, något som är tråkigt? Jag tror istället det är bättre att få utveckla det man redan är skicklig på. Man växer som människa när man får känna sig duktig. Och då blir precis allt mycket roligare.

 

Jag har till exempel aldrig lärt mig att nicka i fotboll. Jag drar liksom in huvudet som en sköldpadda och blir in de facto kortare när jag ska hoppa upp och trycka till bollen. Det bottnar säkerligen i en rädsla att få ont. Därför skiter jag helt enkelt i att nicka. Det är inte min grej. Fotboll ska spelas med fötterna.

 

Anledningen till att jag kom att tänka på detta är att jag i dag kom på en bra egenskap hos mig själv. Jag är visserligen lat, men jag har en sjujädra arbetsmoral. Med min bakgrund som lokaljournalist har denna arbetsmoral varit av yttersta vikt. Den grundar sig i att varje jobb ska göras med bravur. Om jag så skriver om Märthas konstiga svampar i trädgården, Bosses prisbelönta pelargoner eller ett brutalt dubbelmord, så ska det göras med en personlig touch och intressant vinkel. Märtha kanske bara får vara med i tidningen en gång i livet. Då ska hon banne mig få vara stolt över artikeln hon ska sätta upp på kylskåpet.

 

I dag är jag nöjesredaktör, men samma sak  kan appliceras här. Om jag så intervjuar världsartister eller lokala kyrkokörer så ska det göras med samma hjärta.

 

Och jag är likadan när det gäller mitt pokerspel. Om det så är turneringar för tiotusentals kronor, eller ett homegame för en hundralapp, så vill jag alltid göra mitt bästa. Jag vill inte hävda att jag går över lik för att vinna, men ett par tår trampar jag gärna på.

 

Så i kväll när det är dags för en bountyturre på dybban, för fem euro, så kommer jag göra allt för att krossa. Jag har till och med lovat att bjuda den som slår ut mig på valfri pizza, inklusive dryck. Förutom bounty på mig ligger det 500 euro addat i potten för garanterat övervärde.

 

Så jag hoppas att vi ses ikväll 19.00 på 24h. Läs mer om turren här på poker.se.

 

(Den som inte klarar av att lista ut lösenordsrebusen behöver inte känna sig dum. Jag fattade ingenting, så snälla Veronica på 24h fick förklara allt för mig. Ni som har samma problem kan maila mig på [email protected], så ska jag komma med några ledtrådar.)


Kommentarer
Postat av: Optikern

Man behvöer ju inte va ett geni för att lista ut den :)



Det är väl tur du fått lite arbetsmoral på senare år, för annat va det under Intersport-tiden.

Kanske har jag lärt dig ett o annat?

2011-03-31 @ 10:52:29
Postat av: dybban

Nej, man behöver knappast vara Einstein. Själva rebusen är ju inte så svår att fatta, det är mer hur rebusen fungerar som jag inte riktigt hajade.



Du, jag var faktiskt en högt uppsatt legitimerad idrottsskadetekniker på Intersport som fjunig 20-åring. Ingen klagade på mina analyser när det gällde löparskor. Men visst tog jag en tupplur i fikarummet då och då...



Hög arbetsmoral kan faktiskt kombineras med lathet. Din arbetsmoral är ju dock på gränsen till det störda...



2011-03-31 @ 11:13:29
Postat av: Optikern

Just nu har jag 40 graders feber. Men folk måste ju få sina glasögon i tid...

2011-03-31 @ 12:42:54
Postat av: dybban

The show must go on på Wasa Optik. Annars stannar Sverige.

2011-03-31 @ 13:54:01
Postat av: Roffe

Ger mig faan på att, under "eath hour", Optikern gick runt och krängde mörkerbrillor på Avenyn...

2011-03-31 @ 16:44:00
Postat av: dybban

Haha, det skulle inte förvåna mig. Inte förvåna mig alls. Han drömmer om den dagen då han ska få lura på dig ett par riktigt glammiga "Dame-Edna"-bågar Roffe.

2011-03-31 @ 16:51:32
Postat av: Jimmy L

Blev ingen pizza för mig, och ingen bounty heller.. Men hamnade på samma bord så chansen fanns iallafall! :) QQ vs KK satte stopp för det..



Men du, försökte lägga till dig på MSN med adressen du postade ovan, använder du inte msn så kanske du har skype? lägg till mig isåfall: jimmylskype, har en grej jag vill snacka med dig om :)

Postat av: dybban

Sorry för urtåget. Själv ligger jag och guppar mig upp i startfältet just i detta nu. Kan tillägga att det var min tjej som slog ut dig. ;)



Är så oerhört oteknisk och använder bara nästan aldrig sånt där. Har dock blivit tillsagd att skaffa skype, så vi får se om det lyckas. Använder bara msn när jag är inne på mailen, då loggas man tydligen in automatiskt. =)



Annars får du gärna maila om det är något speciellt.

2011-03-31 @ 20:06:44
Postat av: Jimmy L

Starkt jobbat med 7:e platsen, synd det inte räckte hela vägen.



Har mailat! :)

2011-03-31 @ 22:43:16
URL: http://sv.pokerstrategy.com/uJ4107
Postat av: Optikern

Den dagen jag säljer Roffe ett par såna så går det för mig...

Vilken plats kom Annelie på ?

2011-04-01 @ 11:10:21
Postat av: Optikern

Den dagen jag säljer Roffe ett par såna så går det för mig...

Vilken plats kom Annelie på ?

2011-04-01 @ 11:10:53
Postat av: rosjon

Ska du vara med på pokerpappan76s initiativ med en serie för pokerbloggare?

2011-04-01 @ 11:16:43
URL: http://rosjon.blogg.se/
Postat av: rosjon

Ska du vara med på pokerpappan76s initiativ med en serie för pokerbloggare?

2011-04-01 @ 11:17:23
URL: http://rosjon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0