En femhunka i näven

Jag åkte hem till farsgubben i går för att lämna över en femhunka i näven. Hans pris för att ha bantat ner sin kropp med en tiondel till 78 kilo. En imponerande bedrift. Slängde med en gedigen boken om Whiskey av bara farten. Så imponerad var jag.

Den gamla pastorn är en spännande man. När jag var barn gjorde han om kyrkan till en pingisklubb. Jag tog med mig polarna flera gånger i veckan för att försöka spöa honom. Men framför korset förlorade han aldrig. Jag fick vara nöjd med ett par bollar då och då. Så mycket för att vända andra kinden till. Ungen skulle banne mig inte spöa honom i pingis. Genom åren har jag fortsatt att förlora de flesta tävlingar mot gamgubben. Och nu vann han alltså ytterligare en match, med vårat viktvad. Fast jag spöade honom i badminton förrförra veckan. Men med min överlägsna fysik vore det en skam om jag inte lyckades med det. Farsan lyckas ju knappt lyfta fötterna från marken. Att få se en hoppsmasch från honom är lika troligt som att jag klarar av en frivolt på stående fot.

Hur som helst kan jag nog tacka honom för min tävlingsinstinkt och pokerintresse. Han var själv en hejare på schack i sin ungdom. En "sport" som jag aldrig fastnat för. Det finns ju inga pengar att tjäna. Dessutom måste man tänka hela tiden....

I dag har jag intervjuat Nicke Borg i Stockholm. Det är alltid lika komiskt när hårda heltatuerade rockers bara är två äpplen höga. Den där "farliga" attityden kommer liksom av sig. Ungefär som med hans kollega Dregen. Men han är bara ett äpple hög. Hur som helst tippar han sig själv högt upp på lördag. Jag tror Nicke klarar topp fyra.

Ska jag vara helt ärlig hoppas jag på att the Moniker vinner. Tippade honom till 60 gånger pengarna innan "Andra chansen". Nu står han i typ fyra gånger. En hyfsad investering, som kan bli en bra slant för billig peng.

De som är intresserade kan kanske få lite inside om dagsform i helgen. Kommer att bevaka genrepen och kvällstidningsgeggan bakom scen.

Ikväll ska jag kämpa för att hålla mig ifrån Krukan och vara en trevlig middagskamrat...


Kommentarer
Postat av: ch

Har följt din blogg väldigt länge nu Dybban, grymt skön läsning måste jag säga! Är numera bosatt i Stockholm för lite plugg, men det blir en del poker med. Dock bara en gång hittils på CC, illa.

Är hemma i Gävle hos päronen över helgen men hojta till om du kommer upp nå mer så kanske man får bjuda på en lunch eller lite pokerlir? Vore grymt skoj.

Vad gäller Melodifestivalen vore det kul med lite inside, har själv tagit Saade till 8 ggr för ett bra tag sen :P

Ha det fint!

2011-03-10 @ 19:56:47
Postat av: Din lilla norrländska

Du var en trevlig middagskamrat men undra om någon kan gissa var vi hamnade.. Inte på krukan men.. Du får alltid som du vill du din lilla filur. :)

2011-03-10 @ 22:14:35
Postat av: dybban

Tack ch, kul att du följer bloggen. Min "lilla norrländska" tycks hinta om att jag alltid får som jag vill, så givetvis hamnade vi på cc en stund ikväll. Det blev bara en snabb sejour dock, då jag måste vara pigg imorgon. Alltid kul att träffa nya trevliga människor så självklart ska vi ses för pokerlir, och äta bör man annars dör man.



Saade till 8 ggr är ju fenomanelt bra. Hur längesen var det du tippade det? Ha det fint så länge!



Och tack för middagen lilla norrländska. =)

2011-03-10 @ 23:35:30
Postat av: ch

haha gött, gick det vägen? Ja det vore trevligt!

Den tog jag innan allt började, hos SS. Så blev rätt mycket chansning på att låten skulle vara bra,. Därav blev insatsen inte den högsta. The Moniker fick du ju in fint odds på! Tror han kommer högt, och kanske till och med "skräll" vinner. Har du lagt några andra lir?



Ha det!

2011-03-11 @ 09:55:15
Postat av: Stefan

Hej,



Mitt namn är StefanP och jag skulle behöva komma i kontakt med personen som driver den här bloggen.



Vänligen,

Stefan

2011-03-11 @ 14:20:43
Postat av: dybban

Hej Stefan,



Den som driver den här bloggen är ju jag. Om du vill ha tag på mig så kan du maila på [email protected].



2011-03-11 @ 14:31:06
Postat av: dybban

Inga andra lir för mig. Har inte vclat tippa nu när jag är här och skriver om det. Ser inte så bra ut. Cashgamet igår slutade någon tusing upp, men det blev som sagt bara en minisejour.



Lyckad chansning förreseten. =)



2011-03-11 @ 14:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0