"Där jag é är det alltid bäst"

Det finns en speciell sorts människor som jag verkligen älskar. Det handlar inte om ras, yrke, finansiell status, kön, religiös- sexuell- eller politisk läggning. Eller vad annat vi kan hitta på för att dela upp oss. Den här sortens människor har något helt annat, något extra. Som en hemlighet, fast den inte är hemlig. Man undrar hur de bär sig åt, trots att de ständigt försöker förklara det för en. Inte med ord, utan handling. 

Grejen med de här människorna är att de ger intrycket av att "där jag är é det alltid bäst". När man får äran att hänga med en sådan man eller kvinna har man aldrig tråkigt. Vare sig man sitter i kalsongläge hemma i soffan med en ljummen folköl och diskuterar färgen på navelludd. Eller upplever sprakande shower, galna uteställen och sagolika middagar i Las Vegas. 

Hemligheten, som alltså inte är någon hemlighet, till att det alltid är kul i deras sällskap är att de är positiva människor. De har förlikat sig med sin lott i livet och är nöjda med vad de har. Så fort jag hittar någon av den här magnifika kvalitén, så släpper jag aldrig taget. Jag blir som en fästing. Lever på deras livsgläde. För jag vet hur svårt det är se bortom det svarta.

Min bästa kompis Optikern är en sådan person. Det är nog därför han är min bästa kompis. Plus att vi båda älskar Morrissey.

En annan person som man aldrig har tråkigt med är Mattias "Pokerstar" Andersson. Han lever på någon slags ödmjuk galenskap, och är en genuint snäll människa. Dessutom är han expert på allt som handlar om Las Vegas.

Just nu bjuder Mattias på Sveriges bästa pokerblogg, då han är på besök i pokerns huvudstad för att spela några WSOP-events. Till skillnad från andra skitnödiga pokerbloggar, tar han ett steg bort från de exklusiva festerna, de svindyra middagarna och höga cashgamen och beskriver Las Vegas från en helt annan sida.

Där Mattias är é det alltid bäst.


Man skulle kunna säga att det döljer sig en regnskog bakom de där brillorna. I Mattias skalle döljer sig en outforskad värld, där nya idéer och arter ständigt upptäcks.


Kommentarer
Postat av: Optikern

Ja med Mattias har man aldrig tråkigt. O inte med mig heller tydligen.

Fråga vad Hanna säger om det ;)

2011-07-01 @ 10:43:05
Postat av: Hanna

det är sant. Optikern får mig nästan alltid på bra humör:) Jag har valt väl..

2011-07-04 @ 09:54:47
Postat av: Philip

Dybban! Har du sett bilderna på dig och dregen på http://www.crystal-crown.com/ under gallery?

2011-07-04 @ 13:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0