Better safe than sorry

Lillbrorsan förlorade häromdagen en stor del av sin bankrulle när Full Tilt lade sig ner och började dödsrycka. Även om jag inte hade några stålar på siten, så känns det riktigt ledsamt att världens näst största pokersite förlorar licensen. Vad jag hört är man skyldig bara de amerikanska spelarna runt 125 miljoner dollar. Och nu kommer inte heller vi européer åt våra cash.

Och om det här kan hända Full Tilt, kan det väl hända alla pokersiter? Nej, i alla fall inte av samma anledning. Full Tilt har använt sig av ett helt annat upplägg än andra siter. De har agerat som en bank och använt spelarnas pengar för, till exempel, nya investeringar. De räknade kallt med att alla spelare inte ville ta ut sina pengar samtidigt antar jag...

I dag är det ganska skönt att vara sponsrad av ett bolag, 24hPoker, där man kan förvara sin pengar tryggt. Jag kan tänka mig att de gamla Full Tilt-proffsen som spelar WSOP nu, får sig en och annan känga.

Förhoppningsvis kommer vi spelare att tänka till några extra gånger innan vi väljer vilka pokersiter vi stoppar in pengar på. Och framför allt kommer vi nog inte vilja ligga inne med allt för mycket pengar på ett och samma konto. Personligen har jag aldrig mer än nödvändigt inne på spelkonton. Då är det bättre att ha ett "bankrullekonto" på en bank, och där i från föra över pengar mellan sina pokerkonton när det behövs.

Ett annat passande ord är kondomkonto. Better safe than sorry.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0