Helt utan unika tankegångar...

Ännu ett delmål i livet kan bockas av. I helgen skrapade jag ihop 13 rätt på Stryktipset då jag deltog i tips-SM med ett 64 kronors-system. Pulsen var nära maxnivå när jag följde slutet av matcherna via live-score. En dröm gick i uppfyllelse när den sista slutsignalen löd och jag gjorde jämfotahopp av lycka. Vinsten skålades med en skvätt rödvin från en nyöppnade baginbox. Så firar en vinnare.

Mitt liv var för några euforiska sekunder på en höjd jag sällan varit nära. Som känslan att äntligen ha bestigit en bergstopp, efter många herrans år av planering och slit.

Med förhoppningar av livsomvälvande mått sökte jag efter vinstutdelningen. Resultatet, dryga 2600 kronor, fick det skvalpiga rödvinet att kännas som en snorklump i halsen. Trots ytterligare ett par hundring för några "tolvor" förvandlades euforin till besvikelse. Här får man, en gång i livet, 13 rätt. Och så har man tippat som alla andra. Tydligen var mitt system helt utan unika tankegångar. Det var längesen jag kände mig så tråkig. Så Svensson. "Hatten" Helander hade dumförklarat mig.

Men en t-shirt får jag i alla fall. Samt evig respekt. Ingen minns ju hur mycket jag vann om 10 år. De kommer bara se detta fantastiska klädesplagg. Med otursnumret på bröstet, som en påminnelse om hur vissa bergstoppar visar sig vara små kullar. Och att man egentligen är en helt vanlig Svensson.



Kommentarer
Postat av: Svärd

Hatten av!!



Spelar ingen roll om du hade slängt in ett system med 12 helgarderingar. 13 rätt är ta mig fan respekt!

2011-02-07 @ 07:17:01
Postat av: Stefan

Nej du får ingen tröja, den måste du köpa om du vill ha en.



Från Svenska Spel:

"Fråga: Vad krävs för att få beställa en 13 tröja?



Svar: För det första måste man lyckas med att få 13 rätt på Stryktipset. (Gäller ej Europatipset eller någon annan form av tips. )



Har du registrerat ditt spel med Spelkortet så gäller följande:



-Folder om 13 rätts tröjan + inbetalningskort skickas till dig automatiskt.

Det tar ca 2-3 veckor innan du får detta i brevlådan.



Har du inte registrerat ditt spel med spelkort så gäller följande:



Du måste faxa in en kopia på spelkvittot eller av vinstbeviset (får du då vinst är uthämtad).

Detta faxas på nummer: 0498-263542 (glöm inte att ange namn och adress)



När faxet har kommit fram skickas folder + inbetalnings kort(13 tröjan kostar 150 kronor).

Det tar ca 2-3 veckor innan du får detta i brevlådan."

2011-02-07 @ 17:54:04
Postat av: dybban

Stefan: Sant, jag vet ju att jag inte får någon tröja. Men jag får äran att köpa en. Där har SvS verkligen lyckats med marknadsföringen. ;)



Tack ändå för all information, den hade jag faktiskt inte koll på.



Svärd: Skönt att äntligen bli respekterad för något som verkligen betyder något. =)

2011-02-07 @ 18:46:14
Postat av: Roffe

Äh, vad är väl lite pengar...

Jag vill hellre gratulera dig till din nya bloggkompis på Aftonbladet.

Nu är ni tre utbildade journalister på banan. Det kan ju inte annat än borga för hög kvalitet.

2011-02-07 @ 20:46:19
Postat av: Vigge

Detta måste varit på Italienska ligan du skrapa ihop 13 rätt på? Jag menar denna omgången var totalt orealistisk?

2011-02-07 @ 22:06:21
Postat av: Optikern

Det kan den ju inte ha varit då utdelningen på 13 rött bara va dryga 2600:- :)

2011-02-08 @ 11:30:25
Postat av: dybban

Vilka är de tre utbildade Roffe? En utbildad journalist borde inte använda uttrycket "duktigast". Det är allt jag har att säga. ;)



Vigge: Om jag fick 13 rätt så var den inte orelistisk. =)

2011-02-08 @ 12:32:58
Postat av: Optikern

och även kunna placera ut honom eller han på rätt ställe...

något vi en annan lärde sig i lågstadiet.

2011-02-08 @ 13:48:06
Postat av: Roffe

Mina herrar glömmer att "journalisten" ursprungligen kommer från Polen och ännu inte har lärt sig vårt språk till fullo...

2011-02-08 @ 13:57:03
Postat av: Saga Nylund

Vad trevlig din blogg är. kommer definitivt läsa dina inlägg igen! :p Hoppas du har en spännande vardag (:

2011-02-22 @ 09:41:14
URL: http://jade.se/paketresor

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0