När näst bäst är bäst

Den 31 januari 2012 ska jag till Salzburg, Österrike. Som vanligt när jag reser någonstans så vankas det poker. Men den här resan är inte alls vanlig. Den är tvärtom ovanlig. Jag ska nämligen inte åka dit som avdankat pokerproffs. Utan som präktig pokerfru. Denna gång är det inte jag som fixar hotellfrukost...


Det ser ut som om tomten själv skulle kunna bo där. Jag hoppas självklart att han inte kommer att vara den enda tomten i så fall.

Ikväll är jag nämligen långt i från bäst i familjen. Norrländskan ringde nyss, dit jag befinner mig i de småländska skogarna, och berättade att hon förvandlat 11 dollar till ett paket till GSOP Salzburg värt 3600 dollar. En helt ok förvandling.

Jag är stolt och smått rörd över detta faktum. Jag ska bli den bästa spelarfru man kan tänka sig. Eller åtminstone nästan. Jag kan nog inte helt lova att jag kan låta bli att köpa in mig i turneringen. Men jag kommer ändå veta min plats. Lovar. 

Ibland känns det till och med bättre att vara näst bäst...

Kommentarer
Postat av: Roffe

Saltzburg är kanon. Du behöver inte prestera. Låt norrländskan lira ifred. Hon är säkert bättre än du.

Hö hö...

2011-12-09 @ 02:15:13
Postat av: Kalle

Och så antar jag att ni tar med mig om detta har någonting med lösenordsturren att göra...

2011-12-09 @ 02:53:33
Postat av: Sisyfos

Stort grattis Norrländskan. Passa dig Simon snart är du bara tvåa i familjen!

2011-12-09 @ 14:21:41
Postat av: Norrländskan

Kalle detta var tyvärr inte lösenordsturren. ;)



Tack Sisyfos!!!

2011-12-09 @ 16:15:20
Postat av: Pokerstar

Grattis,

Det finns inget skönare än att spela en stor tävling som man har kvalat till och veta att oavsett vad som händer - så har du bara "förlorat" $11, men vunnit en upplevelse!!

2011-12-09 @ 16:42:43
Postat av: Roffe

När ni ändå är där nere, ta en avstickare till Kitzbuhel och besök mitt stamställe Londoner.

Fast först måste ni käka överjävliga revbensspjäll på Zinnkrug. Jag drömmer fortfarande om dom där jävla revbenen...

2011-12-09 @ 21:08:05
Postat av: Kalle

Av, damn it. Grattis i alla fall! Grymt bra jobbat.

2011-12-10 @ 01:58:47
Postat av: David L

En fråga Mr Lindell: När f*n ska du skriva en bok? Har du inte skrapat ihop nog med minnesvärda ögonblick än?



Vass dam du har, för övrigt.



Ha det bra!

2011-12-13 @ 14:10:01
Postat av: dybban

Roffe: Revbensspjäll? Det vattnas i munnen på mig av bara tanken.



David: Får nog hålla mig till att blogga och skriva krönikor än så länge. Något jag snart hoppas ska göras ännu oftare och lite bättre. ;)

2011-12-13 @ 23:26:23
Postat av: Lamby

Hej,



jag har med en dåres envishet hävdat att du bara är näst bäst i familjen och äntligen börjar fler inse detta ...



Ha det bra och lycka till

Lamby

2011-12-15 @ 10:19:54
Postat av: Andreas Bergman

Låter klokt. Blogga på och skriv som journalist några år till. Bokskrivande är understundom rent ljuvligt, men kan också göra en galen mellan varven. Så mitt råd är att vänta lite med den uppgiften tills du samlat på dig ännu mer stoff och lagt dig till med ännu mera skrivrutin. Att du har potential till att bli en vass författare behöver man dock inte tveka om. Virklich nicht.

2011-12-15 @ 10:30:18
Postat av: dybban

Lamby: Tack för din kommentar, eller inte. ;) Snart kanske jag måste hålla med dig också. Det är det värsta. =)



Bergman: Tack för råd och omtanke.

2011-12-15 @ 13:22:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0