"Den ligger uppe nu"

"Den ligger uppe nu", skrev Marc i ett mess.

 

Var tvungen att gå in på svenskaspel.se för att kolla läget. Höll bokstavligen på att skita i brallan när jag såg min fejja "pryda" hela startsidan. Trodde inte de skulle dra så stort. Men jag får bjuda på det.

 

Jag fick ett mail för ett tag sedan. Sen några telefonsamtal. Efter det drog jag på möte till Stockholm. Så följde ytterligare mail. Och telefonsamtal. 

Men det mesta kändes som formalia. They had me at hello. Nu är allt klart. I dag publiceras min första pokerkrönika på Svenska Spels hemsida. Där kommer jag under 2012 lämna en ny betraktelse av pokerlivet varje torsdag.

Allt känns genuint bra. När den gamle smålänningen och EPT-vinnaren Magnus Petersson hörde av sig för ett tag sedan och undrade om jag var intresserad av att jobba med Svenska Spel så kändes det rätt direkt. Det var som om någon hade skräddarsytt ett jobb för lilla mig.

Exakt hur mitt arbete kommer att se ut på Svenska Spel är inte hugget i sten. Framför allt ska jag skriva. Men förutom pokerkrönikan hoppas jag även få vara med i arbetet att göra pokern ännu bättre och mer attraktiv för spelarna. Då jag själv spelat på SvS i många herrans år känns det väldigt inspirerande.

Befinner mig i dagarna i Umeå. Har blivit bortskämd av svärföräldrarna som en liten inne-gris hela julen vilket gjort att kärlekshandtagen växt i takt med pokerrullen. Har inte haft en enda backdag och skrapat ihop en fin julpeng. Därför känns det inte särskilt bittert att missa Christmas Poker Week hemma i Göteborg, där min vän Andy lyckades vinna Omaha-eventet där förstapriset gav 112 laxar för övrigt. Grattis!

Imorgon väntas finbesök av Optikern och Hannapanna. Då drar vi iväg med Norrländskan, hennes syster med gubbe och ännu ett inhemskt par, till natursköna Hemavan för att fira nyår i hyrd stuga. Förutom förtäring av bubbliga drycker så ska jag försöka att inte bryta några ben i skidbacken.

Om vi inte ses innan klockan slår över, så ses vi på andra sidan. Gott Nytt År på Er!


Kommentarer
Postat av: Minna

Lycka till med nya jobbet! Låter ju kanon. Och ta hand om min lilla Hanna i backarna. Gott nytt år!

2011-12-29 @ 20:05:54
URL: http://hemsjuk.wordpress.com
Postat av: erichugo

Jag tyckte jag kände doften av SvS sist vi snacka.. Fetgrattis!

2011-12-30 @ 21:34:15
Postat av: Veronica

Woohoo! Snyggt jobbat, Simon =)

2012-01-03 @ 12:24:42
Postat av: dybban

Sorry för sent svar. Men tack så mycket allihop! =)

2012-01-04 @ 16:35:36
Postat av: J-O

Lycka till med nya jobbet min vän

2012-01-10 @ 20:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0